آمریکا: ایران به دنبال اقدامات تحریک آمیز در خاورمیانه است!

به گزارش عینکی متفکر، مهر نوشت: وزیر موقت نیروی دریایی آمریکا مدعی است ایران از هیچ فرصتی برای انجام اقدامات تحریک آمیز در سطح منطقه فروگذار نمی کند.

آمریکا: ایران به دنبال اقدامات تحریک آمیز در خاورمیانه است!

به گزارش رویترز، یک مقام بلندپایه دولت واشنگتن مدعی است علیرغم دوره آرامش نسبی، در آینده ایران از قابلیت اتخاذ اقدامات تحریک آمیز در تنگه هرمز و دیگر نقاط منطقه برخوردار است.

به ادعای تامس مادلی وزیر موقت نیروی دریایی آمریکا، ایران به دنبال تداوم اقدامات تحریک آمیز است و از هیچ فرصتی غافل نمی گردد.

وی در ادامه اظهارات خود مدعی شد: به نظر من، چیزی کمتر از تغییر نظام موجب نخواهد شد لحن رهبران این کشور تغییر کند و کارهایی را که تا به امروز انجام داده اند متوقف نمایند.

لازم به ذکر است از ماه میلادی می، پنتاگون در راستای مهار ایران، 14 هزار نیروی نظامی ازجمله یک ناو هواپیمابر به منطقه اعزام نموده است.

به ادعای مادلی، واکنش آمریکا به اقدامات ایران می تواند پنتاگون را از تمرکز بر اولویت های دیگر مثل چین دور کند.

وی در ادامه ادعاهای خود با انتقاد از عملکرد آمریکا در برابر ایران اضافه کرد: واکنش ما به سوءرفتارهای آنها این است که یک ناو هواپیمابر را برای 10 ماه به آنجا می فرستیم. این اقدام چه تأثیری بر آمادگی ناوگان ما دارد؟ هر چه این ناو بیشتر آنجا بماند از آمادگی ما کاسته می گردد.

ادعاهای مادلی در حالی مطرح شد که ایران، روسیه و چین از دیروز آدینه رزمایشی دریایی را در اقیانوس هند و دریای عمان شروع نموده اند.

در همین رابطه، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با اشاره به رزمایش مرکب دریایی ایران، روسیه و چین در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ایران دیرزمانی است که آمادگی خود را برای همکاری با همسایگانش در راستای تامین امنیت خلیج فارس اعلام نموده است. پویش صلح هرمز (امید) اکنون روی میز است.

وی اضافه کرد: رزمایش مشترک نظامی در دریای عمان-اقیانوس هند با حضور شرکای روسی و چینی مان تعهد گسترده ما به حفظ امنیت آبراهه های حیاتی را عیان می نماید.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "آمریکا: ایران به دنبال اقدامات تحریک آمیز در خاورمیانه است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: ایران به دنبال اقدامات تحریک آمیز در خاورمیانه است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید