اجرای پیروز نسخه الکترونیکی نیازمند صرف زمان است

به گزارش عینکی متفکر، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: شرایط برای جایگزین کردن نسخه الکترونیکی به جای نسخه کاغذی وجود دارد، البته ممکن است در زیرساخت ها مشکلاتی وجود داشته باشد که نیازمند صرف زمان است.

اجرای پیروز نسخه الکترونیکی نیازمند صرف زمان است

به گزارش گروه اجتماعی عینکی متفکر، محمد مهدی ناصحی، در مورد آخرین شرایط اجرای نسخه نویسی الکترونیکی گفت: اجرای نسخه نویسی الکترونیکی مدت ها است که در کشور شروع شده و کاهش کاربرد دفترچه به صورت تدریجی در حال اجرا است، خوشبختانه فرایند پیشرفت این مساله در بخش خصوصی و دولتی قابل قبول بوده و در بخش خصوصی 95 درصد مطب ها و بیش از این میزان مراکز پا را کلینیک و داروخانه ها به سیستم الکترونیکی متصل شدند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: در حال حاضر شرایط برای کاهش کاربرد دفترچه کاغذی وجود داشته و می توان نسخه الکترونیکی را جایگزین کرد، البته ممکن است در زیرساخت ها مسائلی وجود داشته باشد که نیازمند صرف زمان است.

وی درباره زیرساخت های لازم برای اجرای نسخه نویسی الکترونیکی توضیح داد: در استان کردستان به عنوان یکی از مناطق کم برخوردار استقرار نسخه الکترونیکی در بخش خصوصی به صورت 100 درصد انجام شده و در بخش دولتی نیز از اسفند ماه سال گذشته اجرای طرح در دستور کار قرارگرفته است.

دکتر ناصحی با تاکید بر اینکه در بیمه سلامت بر اساس صندوق های 5 گانه اجرای نسخه نویسی الکترونیکی شروع شده و از اردیبهشت دفترچه کاغذی به صورت تدریجی از صندوق های بیمه ای چاپ نخواهد شد گفت: امیدواریم در 6 ماه آینده نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در سطح کشور به طور کامل اجرا شده و دیگر در بیمه های مختلف شاهد استفاده از دفترچه کاغذی نباشیم.

وی گفت: بدون شک هماهنگی های لازم با نهاد ها از جمله سازمان نظام پزشکی در این خصوص انجام شده تا مراکز ارایه دهنده خدمت کمترین آسیب را متحمل شوند، البته مردم نیز می توانند مسائل را با سامانه 1666 سازمان بیمه سلامت مطرح نمایند

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اجرای پیروز نسخه الکترونیکی نیازمند صرف زمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پیروز نسخه الکترونیکی نیازمند صرف زمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید