ارائه خدمات 31 مجتمع رفاهی بین راهی در محور های مواصلاتی سیستان و بلوچستان

به گزارش عینکی متفکر، معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، از خدمات رسانی 31 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در طول محور های مواصلاتی استان اطلاع داد .

ارائه خدمات 31 مجتمع رفاهی بین راهی در محور های مواصلاتی سیستان و بلوچستان

مجید ریسباف معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، در گفت و گو با خبرنگار از ، از خدمات رسانی 31 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در طول محور های مواصلاتی استان اطلاع داد و اضافه نمود: افزایش استفاده از این مجتمع ها توسط کاربران جاده ای و ارائه خدمات مطلوب توسط آن ها ارتقاء ایمنی تردد در جاده های استان را به همراه خواهد داشت.

او با اشاره به آخرین وضعیت مجتمع های در حال ساخت گفت: تا کنون برای تعداد 97 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی موافقت اصولی صادر شده که از این تعداد 31 باب شامل دو سرانجامه خصوصی در حال بهره برداری، 21 باب در حال ساخت و 45 مورد نیز در مرحله انجام استعلامات ضروری است.

ریسباف گفت: در حال حاضر تعداد مجتمع های بهره برداری شده، با توجه به وسعت و طول راه های استان، بسیار کمتر از از میانگین کشوری است. بر اساس اطلاعات سالنامه آماری 1397 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، شاخص احداث مجتمع خدماتی رفاهی در استان به ازای هر 1000 کیلومتر راه اصلی، برابر 3.9 می باشد که از این لحاظ سیستان و بلوچستان در رتبه 28 کشوری و از لحاظ تعداد مجتمع خدماتی رفاهی در رتبه 12 کشوری می باشد.

او با اشاره به مسائل توسعه این مراکز اضافه نمود: علیرغم موانع موجود، سیاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حمایت جدی از سرمایه گذاران و متقاضیان احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی است تا ضمن توسعه این مراکز و تجمیع خدمات در طول محور های مواصلاتی، بهبود ایمنی تردد و افزایش رضایتمندی مسافران، فراهم گردد.

ریسباف در ادامه اضافه نمود: طبق مصوبات ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، با توجه به اهمیت نظارت بر ارائه خدمات مطلوب در نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی موجود در صندلی های سوخت، رستوران ها، واحد های اقامتی و پذیرایی بین راهی واقع در حاشیه محور های استان و به منظور ترویج و توسعه فرهنگ نماز، کمیته ویژه ای مرکب از ارگان های ذیربط هم در سطح استان و هم در شهرستان ها تشکیل و حداقل هر سه ماه یکبار از مجموعه های فوق الذکر بازدید می کند که جمعا در سال 96 تعداد 4 مرتبه، در سال 97 تعداد 5 مرتبه و از ابتدای سال 98 تاکنون نیز 1 مرتبه از تاسیسات مذکور بازدید بعمل آمده است و به آن دسته از مراکز و واحد هایی که وضعیت و شرایط مطلوب و مناسبی ندارند مهلت معینی جهت ساماندهی و رفع نواقص داده می گردد که در صورت عدم رفع کردن موارد، به وسیله طرح موضوع در کمیسیون ماده 23 تخلفات، نسبت به لغو پروانه بهره برداری اقدام خواهد شد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در سرانجام گفت: در راستای جلب رضایت مسافران و کاربران این مجتمع ها، نسبت به نصب صندوق نقدها و پیشنهادات در این مجتمع ها اقدام شده است ضمن اینکه ارسال هرگونه نظر و پیغام به وسیله ارسال پیغامک به شماره 3000141 و یا تماس با تلفن گویای 141 امکان پذیر است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ارائه خدمات 31 مجتمع رفاهی بین راهی در محور های مواصلاتی سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات 31 مجتمع رفاهی بین راهی در محور های مواصلاتی سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید