انتشار دومین کتاب شعر یک پلیس در شیراز

به گزارش عینکی متفکر، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، گوریگا دومین مجموعه شعر نو و سپید امین راست است که به وسیله انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شده است.

انتشار دومین کتاب شعر یک پلیس در شیراز

به گفته ناشر این مجموعه شعر، سروان امین راست، یکی از درجه داران ناحیه انتظامی استان فارس، در کنار وظیفه و خدمت سخت در زمینه های مختلف این حوزه، گاهی پس از همه این سختی ها و خستگی ها، کنجی می یابد و شعر می سراید. او که متولد روستای گوریگا، یکی از زیباترین روستاهای استان فارس است، با خیال شاعرانه به دل نخلستان می رود و فارغ از همه دغدغه ها و امور طاقت فرسای شغلی خود، به آواز پرندگان گوش می دهد و با نخل ها حرف می زند و با طعم شیرین خرما شعر می سراید. دلش برای مردم می سوزد و اعتقاد دارد با جان و دل و تا آخرین قطره خونش برای امنیت این مردم در همه زمینه ها خدمت می نماید. او می گوید همه دغدغه من، این است که مردم با فکری راحت و بدون دغدغه زندگی نمایند و من و همکارانم بر آن هستیم که شبانه روز امنیت ایجاد نماییم تا مردم خوبمان شباهنگام راحت سر بر بالین بگذارند و زندگی سرشار از عشق داشته باشند.

کرامت یزدانی (اشک)، ویراستار و مدیر نشر نویسندگان پارس در شیراز بعلاوه نوشته است: اشعار سروان راست، مملو از عشق و مهرورزی است. با نگاهی که به طور طبیعی به یک پلیس می گردد به خاطر نوع کار هیچ کس باورش نمی گردد که این پلیس ورزشکار و چهارشانه و قوی با روحیات پلیسی، یکباره سرشار از این همه واژه های عاشقانه باشد. واژه هایی که به قول خودش از مهربانی و خوبی های مردم عاریه گرفته است. او نام کتابش را گوریگا، نهاده است و به مردم این روستا تقدیم نموده است.

امین راست، در مقدمه کتاب گوریگا آورده است: آذر است و هنوز نخلستان گوریگا تشنه است. نخل ها با اینکه با تمام ایستادگی، ترانه عشق و آزادی می خوانند، رو به آسمان، چشم انتظار نزول رحمت الهی هستند. گام می نهم در میان این نخل های مقاوم. می ایستم و چشمانم را می بندم و می روم به روزهای برداشت خرما؛ درست در گرمای طاقت فرسای شهریور و شرجی هوای جنوب. آن گاه که غروب سرخی در دریای چشمان زیبای پدرم می نشست. همه اوج نخلستان تماشایی بود. صدای داس، بند، زنبیل و آواز خوش پیرمرد جنوب، با صدای پرندگان درمی آمیخت. مادرم که هر نگاهش، سرشار از شور و شوق بود، دانه های بهشتی خرما را در دهانم می گذاشت. پر از احساس می شدم. زندگی، تمام خوشبختی خود را بر من می بارید.

در ادامه این بخش از مقدمه کتاب می خوانیم: اینک، دوباره گوریگا در درونم جان می گیرد و شعر با عطر خرما در پهنه نخلستان خیالم بارور می گردد. با نخل ها فریاد می زنم که گوریگا، مهد غیرت و شرف و زادگاه شیرمردان ایثار و شهادت، برای هموارهِ تاریخ، زنده است. آری، مباد که کوچ نمایند پرندگان گوریگا از نخلستان تاریخ...! زیرا دلاورمردان این دیار، ثابت نموده اند که نخل های لب تشنه به این سادگی نمی افتند و نمی میرند...!

این پلیس شاعر، مجموعه شعر اُلگا را در تابستان 1400 منتشر نموده است و چندین کتاب هم در زمینه امنیت اجتماعی و نقش پلیس در ایجاد امنیت اجتماعی و فرهنگی در دست چاپ دارد.

یادآور می گردد: مجموعه شعر گوریگا، سروده امین راست با ویراستاری کرامت یزدانی (اشک) در قطع رقعی با 200 صفحه و جلد گالینگور و کاغذ سوئدی به وسیله انتشارات نویسندگان پارس 17 آذرماه جاری منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "انتشار دومین کتاب شعر یک پلیس در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار دومین کتاب شعر یک پلیس در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید