انتقاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه از ضعف دولت در زنده کردن درآمد های مالیاتی

به گزارش عینکی متفکر، جعفرزاده گفت: آنالیز ها نشان می دهد انحراف قابل توجه در حوزه های درآمد های مالیاتی و سهم نفت در بودجه نسبت به برنامه ششم توسعه وجود دارد.

انتقاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه از ضعف دولت در زنده کردن درآمد های مالیاتی

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی عینکی متفکر، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی از وجود انحراف قابل توجه در شاخص های لایحه بودجه سال 99 کل کشور با الزامات معین شده در قانون برنامه ششم توسعه اطلاع داد و گفت: به عنوان مثال دولت در زمینه دریافت مالیات بسیار ضعیف عمل نموده است به طوری که 24/5 درصد در سال 99 از برنامه ششم توسعه عقب هستیم یعنی (24 و نیم درصد نسبت به انچه در برنامه توسعه حکم شده کمتر مالیات دریافت میشود) بنابراین سازمان مالیاتی هنوز نتوانسته نه در سال 98 و نه سال 99 به تکلیف برنامه توسعه نزدیک کند.

مالیات نقش قوی تری از نفت در تامین مخارج کشور دارد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان مالیاتی در وصول مالیات نسبت نسبت به سهم درآمد خود از کل کشور عقب مانده است و هنوز امور مالیاتی نتوانسته حداقل ها را نیز محقق نمایند در حالی که در برنامه به آن ها تکلیف شده چراکه اکنون مالیات نقش قوی تری از نفت در تامین مخارج کشور دارد.

وی با بیان اینکه کشور های پیشرفته براساس مالیات منطقی، مقبول و مشروع می چرخد، افزود: سازمان مالیاتی در سه موضوع معافیت مالیاتی، فرار های ملیاتی و معوقات مالیاتی هیچ گزارش عملکردی ندارد بنابراین این سازمان بسیار بسیار از اهداف برنامه توسعه عقب است.

منابع حاصل از فروش میعانات گازی کجا می رود؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین سهم نفت در بودجه از 34/1 درصد قانون بودجه سال 98 به حدود 10 درصد تقلیل یافته است البته در محاسبه این نسبت منابع حاصل از فروش میعانات گازی به پتروشیمی های داخلی و 16 واحد درصد سهم صندوق توسعه ملی که به حساب دولت واریز خواهد شد در نظر گرفته نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انتقاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه از ضعف دولت در زنده کردن درآمد های مالیاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه از ضعف دولت در زنده کردن درآمد های مالیاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید