برگزیدگان جشنواره رویان از 4 کشور انتخاب شدند

به گزارش عینکی متفکر، دکتر عبدالحسین شاهوردی رئیس بیستمین کنگره و جشنواره بین المللی رویان در نشست خبری که امروز در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: بیستمین کنگره و جشنواره بین المللی رویان، بیستمین کنگره پزشکی باروری و تولیدمثل، چهاردهمین سمپوزیوم و سمینار پرستاری و مامایی و پانزدهمین کنگره سلول های بنیادی، از امروز تا هشتم شهریور ماه در این سالن برگزار می شود.

برگزیدگان جشنواره رویان از 4 کشور انتخاب شدند

وی افزود: امسال 503 طرح و مقاله به دبیرخانه ارسال شد، 68 طرح به فاز دوم داوری رسید و از این تعداد، سه طرح در سطح بین المللی و یک طرح در سطح ملی برای جایزه انتخاب شد.

شاهوردی شرح داد: برندگان بیستمین کنگره و جشنواره بین المللی رویان از کشورهای استرالیا، فرانسه، آمریکا و ایران هستند.

به گفته رئیس پژوهشگاه رویان، امسال نسبت به سال های گذشته 20 درصد طرح و مقاله های ارسالی از کشورها، افزایش داشته و کیفیت این طرح ها نیز ارتقاء یافته اند.

وی با بیان اینکه برگزاری این نشست ها و برنامه های جشنواره رویان، به محققان داخلی اعتماد به نفس می دهد گفت: این محققان همواره در صدد هستند گوشه ای از مسائل حوزه پزشکی تولیدمثل و سلول های بنیادی را برطرف کنند و به سؤالات پاسخ دهند.

شاهوردی بیان کرد: در این راستا ما شبکه علمی را تشکیل دادیم تا بتوانیم در قالب این شبکه، موضوعات روز و تحقیقات مشترکی را مورد بررسی قرار دهیم؛ این شبکه علمی سال هاست که در مجموعه راه اندازی شده، در زمینه سلول های بنیادی فعالیت می کند و به عنوان حلقه ارتباطی بین محققان، ادامه فعالیت می دهد.

رئیس پژوهشگاه رویان در خصوص جایزه دکتر کاظمی خاطرنشان کرد: ما تصمیم گرفته ایم جایزه دکتر کاظمی به صورت دوسالانه اعطا شود، چرا که می توانیم برگزیدگان را با دقت بیشتری انتخاب کنیم.

به گزارش عینکی متفکر، بیستمین کنگره و جشنواره بین المللی رویان از امروز (ششم شهریور) تا هشتم شهریور ماه در سالن همایش های رازی با حضور محققان داخلی و خارجی برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برگزیدگان جشنواره رویان از 4 کشور انتخاب شدند" امتیاز دهید

1 کاربر به "برگزیدگان جشنواره رویان از 4 کشور انتخاب شدند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیدگان جشنواره رویان از 4 کشور انتخاب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید