بیش از 60 درصد توزیع کود و بذر لرستان به وسیله سامانه ساتنال اجرا شده است

به گزارش عینکی متفکر، خبرنگاران/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از 60 درصد توزیع کود و بذر لرستان به وسیله سامانه ساتنال اجرا شده است.

بیش از 60 درصد توزیع کود و بذر لرستان به وسیله سامانه ساتنال اجرا شده است

اسفندیار حسنی مقدم در جلسه ای که با حضور معاون حفاظت و فناوری اطلاعات سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی، مسئولین دستگاه های نظارتی و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان در محل سالن جلسات این سازمان برگزار گردید، اظهار کرد: توزیع نهاده های کشاورزی و دامی در قالب سامانه های ارتباطی سبب توزیع راحت تر، ساده تر، سالم تر و دقیق تر، دسترسی سهل و آسان و رضایتمندی بهره برداران بخش کشاورزی می گردد.

وی توضیح داد: سامانه های طراحی شده در استان لرستان شامل سامانه ساتنال مخصوص توزیع کودهای شیمیایی و بذر، سامانه مالیار برای توزیع نهاده های دامی سامانه کابوک برای توزیع کالاهای اساسی و مرغ، سامانه شیرواره برای جمع آوری شیر و سامانه توزیع آرد مورد استفاده قرار گرفته و رضایتمندی بهره برداران بخش کشاورزی را در پی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به تجارب به دست آمده پیشنهاد می گردد این سامانه ها که در استان به عنوان پایلوت مورد استفاده قرار گرفته اند در سراسر کشور عملیاتی شده و از توان فنی و تخصصی برنامه نویسان این استان در سطح ملی استفاده گردد.

حسنی مقدم اضافه نمود: پیشنهاد می گردد با عنایت به اینکه بیش از 60 درصد توزیع کود و بذر استان به وسیله سامانه ساتنال صورت گرفته است مجدداً این سامانه جایگزین سامانه توزیع و رصد و پایش نهاده های کود و بذر شده و به وسیله معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر شرکت خدمات حمایتی نقاط قوت سامانه ساتنال و نقاط ضعف سامانه رصد و پایش توزیع کود و بذر مکتوب اعلام شده و مجدداً به وسیله سامانه ساتنال توزیع کود و بذر در استان لرستان انجام گردد.

وی از معاون حفاظت فناوری اطلاعات سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرد به وسیله وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان حراست و شورای معاونین وزارتخانه اعلام گردد با اتخاذ تصمیم مناسب در نهایت نهاده های کشاورزی و دامی راحت تر، ساده تر، سالم تر، دقیق تر تحویل کشاورزان شده تا رضایتمندی بهره برداران را به همراه باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بیش از 60 درصد توزیع کود و بذر لرستان به وسیله سامانه ساتنال اجرا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 60 درصد توزیع کود و بذر لرستان به وسیله سامانه ساتنال اجرا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید