توافق پنهانی مکرون و بن سلمان بر بازگرداندن سعد الحریری به قدرت

به گزارش عینکی متفکر، رئیس جمهور فرانسه و ولیعهد عربستان سعودی برای حل بحران فعلی لبنان به وسیله سعد الحریری به توافق نظر رسیدند.

توافق پنهانی مکرون و بن سلمان بر بازگرداندن سعد الحریری به قدرت

به نقل از روسیاالیوم، منابع آگاه از توافق پنهانی رئیس جمهور فرانسه و ولیعهد عربستان در مورد حل بحران فعلی لبنان به وسیله سعدالحریری پرده برداشتند.

منابع آگاه اعلام کردند امانوئل مکرون و محمد بن سلمان طی تماسی تلفنی به توافق نظر رسیدند که نخست وزیر سابق لبنان می تواند مسیری برای حل بحران نوظهور این کشور باشد. براساس افشای منابع آگاه، نام سعد الحریری به عنوان نقطه اجماع نظر مکرون و بن سلمان مطرح شد. توافق مکرون و بن سلمان در این خصوص را می توان کوشش آنها برای بازگرداندن الحریری به قدرت تعبیر کرد.

در حالی که پس از کناره گیری مصطفی ادیب از مأموریت تشکیل کابینه جدید لبنان، حدس هایی مبنی بر بازگشت سعد الحریری به سمت نخست وزیری لبنان مطرح شد، اما الحریری پیش تر اعلام نموده بود که برای پست نخست وزیری لبنان نامزد نمی گردد و گزینه ای را به این منظور پیشنهاد نخواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه که با نادیده انگاشتن بحران سیاسی در کشور خود، مدتی است با مداخله در امور داخلی لبنان، برای حل بحران این کشور راه حل ارائه می دهد، روز گذشته در کنفرانسی خبری گفت قدرت های سیاسی لبنان متعهد شدند که طی 15 روز دولت جدید تشکیل گردد.

سعد الحریری، نخست وزیر پیشین لبنان و رئیس جریان المستقبل به دلیل ناکارآمدی در زمینه اجرای اصلاحات و پس از اعتراضات گسترده مردم این کشور استعفا کرد.

لازم به ذکر است پس از انفجار مهیب در بندر بیروت، لبنان وارد یک بحران تازه سیاسی شده است. حسان دیاب که تنها پنچ ماه امور لبنان را در دست داشت، تحت فشار سیاسی مجبور به استعفا شد. مصطفی ادیب هم که مامور به تشکیل کابینه شده بود، از پس انجام این ماموریت بر نیامد و او هم استعفا کرد. ، باشگاه عینکی متفکر

منبع: ایران آنلاین

به "توافق پنهانی مکرون و بن سلمان بر بازگرداندن سعد الحریری به قدرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق پنهانی مکرون و بن سلمان بر بازگرداندن سعد الحریری به قدرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید