جاذبه های شهر رم ، پایتخت گردشگری جهان &ndash قسمت دوم

به گزارش عینکی متفکر، جاذبه های شهر رم

همراهان همیشگی خبرنگاران در مقاله قبل با 13 جاذبه از جاذبه های شهر رم آشنا شدید. در این مقاله با معرفی 12 مورد دیگر از جاذبه های این شهر با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه های شهر رم ، پایتخت گردشگری جهان &ndash قسمت دوم

12. باسیلیکای سانتاماریا مجیوره

کلیسای سانتا ماریا(Basilica di Santa Maria Maggiore) مجیوره در قرن چهارم بنا شده است. این کلیسا یکی از مهمترین کلیساهای کاتولیک و جاذبه های شهر رم است. گردشگرانی که به رم می روند علاقه مند به شرکت در جشن Miracle of the Snowsهستند که 5 آگست هر سال برگزار می شود. در این جشن هزاران برگ گل از سقف این کلیسا به پایین ریخته می شود.

11. میدان سن پیترو

میدان سن پیترو(Saint Peters Square) در شهر واتیکان واقع شده است. میدان پیترو مشهورترین میدان رم محسوب می شود. صدها هزار نفر از مردم در این میدان جمع می شوند تا به سخنان پاپ گوش دهند. خالق این میدان برنینی در قرن 17 می باشد. این میدان به شکل بیضی است و از دو طرف با ستون های کلیسای سن پیترو احاطه شده است. بالای این ستون ها مجسمه هایی قرار داده شده است. در مرکز این میدان ستون هرمی شکل سنگی بزرگی واقع شده است که در زمان امپراطوری آگوستوس از مصر به رم آورده شده است.

10. کمپ دِ فیوری

کمپ د فیوری(Campo de Fiori) میدانی مستطیل شکل است که در جنوب پیاتزا ناوونا واقع شده است و هنگام روز به عنوان بازار و هنگام شب به عنوان مرکز مهمانی برای دانش آموزان کالج و گردشگران از آن استفاده می شود. نام این میدان به معنی سرزمین گل ها است. این نام در قرون وسطی، زمانی که این میدان واقعا پر از گل بوده است روی آن گذاشته شده. امروز این بازار مکانی پرجنب و جوش و زنده است، مخصوصا زمانی که سبزی های روزانه در آن به فروش می رسد. گردشگران می توانند محصولات تازه ای مثل ماهی، گوشت، گل و انواع ادویه جات را از این بازار خریداری نمایند. این میدان با کافه ها و رستورانهایی احاطه شده است که آن را تبدیل به مکانی مناسب برای خوردن غذا و اوستراحت بعد از خرید می نمایند.

9. پیاتزا ناوونا

پیاتزا ناوونا(Piazza Navona) یکی از مشهورترین میدان ها و جاذبه های شهر رم است که در اواخر قرن 15 ساخته شده است. این میدان شکل ورزشگاه دومیتیان را که زمانی در این محل بوده است را حفظ نموده است. میدان پیاتزا ناوونا 86 سال پس از میلاد ساخته شده است. این ورزشگاه که میدانی وسیع تر از کولوسئوم داشته است، بیشتر برای جشن ها و رویدادهای ورزشی مورد استفاده قرار می گرفته است. ساختمان هایی که میدان را احاطه نموده اند در جایی واقع شده اند که زمانی تماشاچیان روی جایگاه های خود می نشستند و به تماشای مسابقات می نشستند. امروز، این میدان چیزی بیشتر از سه فواره باشکوه ندارد و مکانی بسیار محبوب برای نوشیدن کاپوچینو، خرید و تماشای نمایش بازیگران خیابانی است.

8. قلعه سنت آنجلو

قلعه سنت آنجلو(Castel SantAngelo) صدو بیست و سه سال پیش از میلاد، به عنوان آرامگاهی برای امپراطور هادریان و خانواده او بنا شد. این آرامگاه بعدها توسط پاپ ها به قلعه ای تبدیل شد. زمانی قلعه سنت آنجلو بلندترین بنای رم محسوب می شد. خاکستر امپراطورهای دیگر در این قلعه سوزانده شده بود، اما زمانی که ویزیگوت ها در سال 410 این مکان را مورد تاخت و تاز قرار دادند، پراکنده شدند. این قلعه همچنین به عنوان زندان نیز استفاده می شده است، اما این روزها تبدیل به موزه شده است. در میان بسیاری از مکان های شناخته شده رم، دوستداران فیلم این قلعه را مکان زندگی فرشته ها و شیاطین می دانند.

7. فروم روم

فروم روم(Roman Forum) در دره ای کوچک و در میان تپه های پالاتین و کاپیتولین نهاده شده است. فروم روم قرن ها، قلب پرجنب و جوش رم باستان محسوب می شد: مکانی برای اجتماع مردم برای برگزاری جشن های پیروزی و برگزاری انتخابات، سخنرانی های جمعی و قطب امور تجاری. فروم این روزها تبدیل به ویرانه ای عظیم با قوسهای سپتیومیوس سوروس و تیتوس و همچنین معبد آنتونیوس پیوس شده است.

6. پله های اسپانیایی

پله های اسپانیایی(Spanish Steps)، پله هایی تاریخی هستند که تعداد آن ها به 135 عدد می رسد. پله های اسپانیایی با سرمایه گذاری فرانسوی ها بین سال ها 1721-1725 ساخته شد. این پله ها به منظور اتصال سفارت بوربون های اسپانیایی به کلیسای فرانسوی Trinità dei Monti بنا شد. ابن پله ها نه تنها به خاطر وجود گردشگران، بلکه به خاطر اجتماع بومی های این منطقه، بسیار شلوغ است. هر سال در ماه می، پله ها را با آزالیاهای صورتی رنگ تزئین می نمایند. در قسمت پایینی پله های اسپانیایی، میدان اسپانیایی و فواره بارکاچا(Fontana della Barcaccia) که توسط برنینی طراحی شده است، قرار دارند.

5. فواره تروی

فواره تروی(Trevi Fountain) که توسط نیکلا سالوی طراحی شده است در سال 1762 تکمیل شد. این فواره مشهور باروکی ترکیبی از مجسمه های اساطیری است که در آن نپتون، خدای دریا، در میان دو تریتون نهاده شده است. این فواره لوکیشن فیلم زندگی شیرین اثر فلینی کارگردان نامدار ایتالیایی هم بود، که پس از آن بسیار مورد توجه گردشگران نهاده شد و تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری شهر رم شد. بر اساس افسانه ها اگر کسی سکه ای داخل حوضچه این فواره بیندازد روزی به رم باز خواهد گشت.

4. موزه های واتیکان

موزه های واتیکان(Vatican Museums) در قرن 16 همراه با مجموعه ای از مجسمه های پاپ ژولیوس دوم راه اندازی شد. امروزه، این موزه ها شامل چندین موزه در شهر واتیکان و بعضی از مهم ترین آثار دنیا است. از جاذبه های این موزه ها می توان به راه پله های مارپیچ، اتاق های رافائل و تزئینات عالی کلیسای سیستین اشاره نمود. نقاشی های روی سقف کلیسا که بین سال های 1508 تا 1512 کشیده شده اند همگی آثار میکل آنژ هستند. اعتقاد بر این است که بیشتر ازدحام جمعیت در این کلیسا به دلیل تماشای آثار میکل آنژ بر روی سقف ها و اثر معروف داوری نهایی او بر روی محراب این کلیسا است. برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در این کلیسا، 4 راستا که از یک ساعت و نیم تا بیش از 5 ساعت به طول می کشند، در نظر گرفته شده است. تمامی راستاها به کلیسای سیستین ختم می شوند.

3. پانتئون

پانتئون(Pantheon) یا معبد رومی یکی از بهترین بناهای برجای مانده از رومی ها است. معبد پانتئون 126 سال پس از میلاد به عنوان معبدی برای تمامی خدایان رومی ساخته شده است. این معبد از قرن هفتم به بعد به عنوان کلیسای کاتولیک رومی استفاده شده است. 8 ستون گرانیتی براق در نمای مدور جلوی این بنا تعبیه شده اند. تعداد این ستون ها در پشت بنا کمتر است. اگرچه این بنا 2000 سال قدمت دارد، گنبد مشهور پانتئون، هنوز هم بزرگترین گنبد بتنی مستحکم دنیا است. اعتقاد بر این است که مارکوس آگریپا پانتئون را به عنوان معبدی شخصی برای خود ساخته است. بنای فعلی در قرن دوم توسط امپراطور هادریان بازسازی شده است.

2. کلیسای سن پیترو یا پطرس حواری

کلیسای سن پیترو(St. Peters Basilica)، مرکز دنیای کاتولیک و یکی از مهم ترین جاذبه های شهر رم است. ارتفاع درونی آن 120متر است. این کلیسا در منطقه ای سنتی، جایی که پطرس یکی از حواریون حضرت عیسی به عنوان نخستین پاپ انتخاب شد، واقع شده است. تاریخ ساخت این سازه به سال 1506 برمی شود که ساخت آن در سال 1615 تکمیل شد. بسیاری از هنرمندان مشهور بر روی این مجموعه کار کردند. میکل آنژ گنبد آن را طراحی کرد در حالیکه برنینی طراح میدان آن بود.

  1. کولوسئوم

کولوسئوم(Colosseum) یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مهم رم محسوب می شود. آغاز ساخت این بنا به 72 سال پس از میلاد برمی شود و منصوب به وسپاسیان، امپراطور روم است که توسط پسرش در سال 80 پس از میلاد به پایان رسید. این آمفی تئاتر بیضی شکل ظرفیت 50.000 نفر را دارد و برای تماشای مبارزه گلادیاتورها ساخته شده بود. نبرد گلادیاتورها در عموم به اطلاع مردم می رسید و آن ها برای سرگرمی به این آمفی تئاتر می آمدند. این بنای سنگی و بتنی که در قرن اول ساخته شد، بزرگترین آمفی تئاتر در امپراطوری روم بود. کولوسئوم به عنوان یکی از عظیم ترین معماری های رومی و شاهکارهای مهندسی شناخته می شود.

بیستر بخوانید:

منبع: فلای تودی

به "جاذبه های شهر رم ، پایتخت گردشگری جهان &ndash قسمت دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های شهر رم ، پایتخت گردشگری جهان &ndash قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید