جدایی یک فرمانده ارشد از ائتلاف سعودی

به گزارش عینکی متفکر، یکی از فرماندهان ارشد یمنی ائتلاف سعودی از این ائتلاف جدا شد و به دولت نجات ملی یمن در صنعاء ملحق شد.

جدایی یک فرمانده ارشد از ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین الملل عینکی متفکر، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از جدایی یکی از فرماندهان ارشد ائتلاف سعودی خبر داد.

شبکه المیادین لبنان شامگاه جمعه (19 مهر) به نقل از بخیتی گزارش داد که این فرمانده بعد از جدایی از ائتلاف متجاوز سعودی، به شهر صنعاء، پایتخت یمن برگشته و به دولت نجات ملی ملحق شده است.

عضو دفتر سیاسی انصارالله دراین بار گفت: بازگشت این فرمانده به صنعاء که جزو نیرو های طارق صالح (معروف به عفّاش) بود، ضربه کمرشکنی به کشور های متجاوز به یمن وارد خواهد کرد و ما به زودی هویت او را اعلام خواهیم کرد.

صارق صالح، برادرزاده علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن است. او بعد از کشته شدن عمویش، به ائتلاف سعودی و اماراتی پیوست و علیه دولت نجات ملی و انصارالله یمن جنگید.

بعد از درگیر های اخیر نیرو های یمنی مورد حمایت امارات در شهر عدن و اخراج دولت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی از این شهر که پایتخت موقت این دولت بود، بسیاری در مورد صحت ادعا های ائتلاف مشترک عربستان و امارات تشکیک کرده و شمار قابل توجهی از فرماندهان یمنی وابسته به این ائتلاف، جدا شده و به انصارالله و دولت نجات ملی یمن پیوسته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جدایی یک فرمانده ارشد از ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدایی یک فرمانده ارشد از ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید