خبرنگاران مطالبه 800 میلیارد ریالی بازنشستگان آموزش و پرورش خراسان شمالی

به گزارش عینکی متفکر، بجنورد- خبرنگاران- معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بازنشستگان این اداره کل بابت پاداش سال 97، 800 میلیارد ریال مطالبه دارند که هنوز پرداخت نشده است.

خبرنگاران مطالبه 800 میلیارد ریالی بازنشستگان آموزش و پرورش خراسان شمالی

قنبرعلی خوش آئینه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار عینکی متفکر گفت: قرار بود مطالبات این بازنشستگان تا خاتمه بهار امسال پرداخت گردد اما تاکنون محقق نشده است.

وی اضافه نمود: در سال 97، 665 نفر از همکاران بازنشسته شدند و در امسال هم 700 نفر نیروی بالای 30 سال خدمت بازنشسته می شوند.

به گفته خوش آئینه، تا سال 1401 در سراسر کشور 320 هزار نفر از آموزش و پرورش و در استان هم چهار هزار و 700 نفر در این مدت بازنشسته می شوند.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به کمبود نیرو در آموزش و پرورش و استفاده از توان بازنشستگان گفت: امسال رویکرد وزارت خانه بر انقباض نیروی انسانی است بر این اساس قرار است نسبت نیروهای آموزشی به کل نیروهای آموزش و پرورش افزایش یابد.

وی اظهار داشت: در سطح کشور 52 درصد از نیروهای آموزش و پرورش در بخش آموزش است که این رقم قرار است امسال به 65 درصد برسد و بر این اساس از نیروهای کادر و اداری کم شده و به نیروهای آموزشی اضافه نموده می گردد.

وی گفت: وزارت خانه اجازه داده است، معلمان متوسطه اول و دوم که زیر 25 سال سنوات دارد، تا 30 ساعت در هفته، افزایش فعالیت داشته باشند علاوه بر آن، وزارت خانه اجازه داده است، بازنشستگان در صورت تمایل، تا یک سال به همکاری ادامه دهند و بازنشستگان تا 14 ساعت به صورت حق التدریس فعالیت خواهند داشت.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه خراسان شمالی 1.4 درصد از جمعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش کشور را دارد گفت: نحوه جذب نیرو باید مطالعه گردد زیرا جذب در تربیت معلم و ماده 28 پاسخگو نیست از این رو یکی از راهکارها، جذب نیروی حق التدریسی است.

خوش آئینه در بخش دیگر سخنان خود درباره گلایه اولیا دانش آموزان از کم کاری های معلمان با سابقه و در آستانه بازنشستگی گفت: این مشکل در مقاطع چهارم، پنجم و ششم و در دروس ریاضی و ادبیات مشاهده می گردد البته از گلایه اولیا خبر داریم.

وی با تاکید بر اینکه کوشش داریم در جذب نیروی انسانی و تربیت نیروی انسانی ضعف ها را پوشش دهیم اضافه نمود: با برگزاری کارگاه ها و دوره های ضمن خدمت می توان مسائل را کاهش داد اما بعضی معلمان که 25 سال سابقه دارند، برای شرکت در دوره های ضمن خدمت مقاومت می نمایند.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: شرکت در این دوره ها اجباری نیست و البته اهرمی هم در دست نداریم که معلمان مجاب به شرکت در دوره ها باشند و این نیروها در آستانه بازنشستگی، انگیزه ای و نیازی به حضور در دوره های ضمن خدمت ندارند.

در خراسان شمالی 165 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار باب آکادمی زیر نظر 14 هزار معلم مشغول به همکاری هستند.

7185/ ‬ 6042

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مطالبه 800 میلیارد ریالی بازنشستگان آموزش و پرورش خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مطالبه 800 میلیارد ریالی بازنشستگان آموزش و پرورش خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید