خبرنگاران معلولان در برابر کرونا احتیاج بیشتری به مراقبت دارند

به گزارش عینکی متفکر، یزد - خبرنگاران - سرپرست انجمن و جامعه فرهنگی و ورزشی معلولان یزد گفت: جامعه به دلیل شیوع بیماری کرونا با بحران روبروست، سیاستگذاری هایی که برای مدیریت اجتماعی هم انجام می گردد، معلولان چندان در نظر گرفته نمی شوند در حالی که آنها در برابر کرونا بیشتر از دیگران به حفاظت احتیاج دارند.

خبرنگاران معلولان در برابر کرونا احتیاج بیشتری به مراقبت دارند

احمد سیاحتی روزیکشنبه در گفت و گو با عینکی متفکر اضافه نمود: با شیوع کرونا و پویش در خانه بمانیم، اغلب معلولان با علاقه ای که به ورزش و دور هم بودن دارند مرتب در تماس تلفنی از ما سووال می نمایند،کلاس ها چه زمانی تشکیل می گردد.

وی افزود: این تشکل برای فعالیت مجدد منتظر اعلام ستاد ملی پیشگیری از کرونا و ابلاغ پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر بلا مانع بودن فعالیت هاست، به همین دلیل جواب درستی نمی توانیم، بدهیم ولی در سه ماهه گذشته تعدادی وسایل بهداشتی، ماسک ، الکل ، دستکش و دیگر لوازم در اختیار آنها نهاده شد .

وی افزود: معلولان با شور و شوقی که در ذات آنهاست در منزل ورزش و شادی می نمایند و عکس های خود را برای انجمن ارسال می نمایند.

این فعال اجتماعی اضافه نمود: اگر خواسته باشیم به اختصار در خصوص این ورزش که مختص معلولان ضایع نخاعی است صبحت کنیم ، نوعی ورزش تفریحی و توپی است که در آن افراد دارای معلولیت شدید تا قهرمانی کشور و یا پارالمپیک شرکت می نمایند ، بازیکنان این رشته باید از هوش تحلیلی برخوردار باشند .

سرپرست انجمن و جامعه فرهنگی و ورزشی معلولان یزد با بیان اینکه حدود پنج سال قبل این ورزش با سه نفر در شهرستان اردکان آغاز کردیم ، توضیح داد: به تدریج با تمام مسائلی که روبرو بودیم با همکاری مددجویان بهزیستی، تعداد اعضای انجمن به 25 نفر رسید که بیشتر با سرویس ایاب و ذهاب ، حضور در کلاس با مربی و شرکت در اردوهای داخلی و زیارتی (مشهد) رایگان خدمات دریافت می نمایند.

سیاحتی گفت: همچنین بسته های یاری معیشتی و وسایل بهداشتی مخصوص معلولان در اختیارشان قرار می گیرد که این کار با همکاری خیران و بعضی از مسوولان دل سوز شهر انجام می گردد.

وی خواستار همکاری اقشار مختلف مردم خصوصا نیکوکاران به خانواده های معلولان شد و گفت: مرضیه دهقانی که در تصادف دچار ضربه مغزی شد، او را با چهار چرخ معمولی ،همراه مادرش دیده باشیم و از خانواده خود خواست اعضای بدن او را اهدا نمایند.

به گفته سیاحتی ،آیا ما نباید به آنها که از چنین روحیه خودگذشتگی، برخوردارند، یاری کنیم؟ وی همچنین از مسوولان و اعضای شورای شهر اردکان خواست از نزدیک مسائل معلولان را آنالیز نمایند.

وی یکی از نیازهای این افراد را تهیه یک دستگاه خودرو ون مختص این افراد برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با همکاری مسوولان و مردم خودرو تهیه گردد تا معلولان بتوانند رایگان از منزل در کلاس های مورد نظر شرکت نمایند .

سیاحتی اضافه نمود: در بعضی کشورها تمام هزینه معلولان از جمله بلیت هواپیما و مترو رایگان است و ماهانه بابت هزینه های پرستاری و یاری های بهداشتی مخصوص در اختیارشان گذاشته می گردد.

سرپرست انجمن و جامعه فرهنگی و ورزشی معلولان یزد از مسوولان شهرستان خواست، برای یاری و ارتقای این انجمن که در استان مقام اول و در کشور مقام چهارم را دارد، یاری نمایند ، مطمین باشند اگر یاری های آنها نبود مسلما این ورزش و انجمن به فعالیت خود نمی توانست ادامه دهد .

سیاحتی از افراد خیر ،دلسوز و مطلع خواست عصر روزهای یکشنبه و چهارشنبه در سالن شهید کمالی جنب مصلی امام خمینی (ره) اردکان از نزدیک با معلولان ملاقات نمایند و با کمبودهای آنهای از نزدیک آشنا شوند .

2 هزار معلول و 300 خانوار نیازمند، از خدمات بهزیستی شهرستان اردکان استفاده می نمایند و بر اساس آمارهای ارائه شده حدود 10 درصد افراد هر جامعه ای به نوعی دچار یکی از معلولیت ها هستند.

مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار گرفته است.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه خاطرنشان کرد: تا به امروز 107 هزار و 603 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت 51 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی در ایران به 6 هزار و 640 نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان نمود: از روزقبل تا 21 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و 383 بیمار جدید مبتلا به کووید- 19 شناسایی شدند.

وی ادامه داد: تا به امروز 86 هزار و 143 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و 2 هزار و 675 تن تحت مراقبت قرار دارند که 586 هزار و 699 آزمایش تشخیص کووید - 19 در کشور انجام شد.

وی گفت: بیش از دو سوم موارد شناسایی شده شامل سرپایی یا تماس نزدیک یا افراد نزدیک به بیماران بوده و یک چهارم موارد هم مربوط به ارجاعی از مراکز درمانی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معلولان در برابر کرونا احتیاج بیشتری به مراقبت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معلولان در برابر کرونا احتیاج بیشتری به مراقبت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید