داروی رمدیسیویر روی مبتلایان کرونا جواب مثبت داد

به گزارش عینکی متفکر، گزارش کارآزمایی داروی ضد ویروس رمدیسیویر بهبودی سریع برای بیماران بدحال مبتلا به ویروس کرونارا به ارمغان آورد.

داروی رمدیسیویر روی مبتلایان کرونا جواب مثبت داد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی عینکی متفکر به نقل از دیلی میل، گزارش کارآزمایی داروی ضد ویروس Remdesivir بهبودی سریع برای بیماران بدحال مبتلا به ویروس کرونارا به ارمغان آورد.

این دارو و تأثیر آن بر ویروس MERS قبلا مورد مطالعه قرار گرفته است و مطالعات جدید نشان می دهد در جلوگیری از تکثیر ویروس جدید کرونا نیز موثر است.

دانشگاه شیکاگو این دارو را روی 125 بیمار مبتلا به کووید 19 که همگی در بیمارستان بستری بودند تست کرد؛ 113 نفر از این افراد به طور شدیدی به این بیماری مبتلا بودند که درنهایت بهبود یافتند.

بیماران روزانه تزریق رمسیدویر داشتند و بیشتر علائم در یک هفته کاهش می یافت و حالا امید به درمان رو زبه افزایش است.

داروی remdesivir در سال 2014 میلادی برای مقابله با ابولا ساخته شد. مطالعات جدید نشان می دهد remdesivir یک مهارنماینده قوی برای پلیمراز ویروس کروناست. پلیمراز آنزیمی است که زنجیره های بلند پلیمری یا اسیدهای نوکلئیک را سنتر می نماید.

محققان پلیمراز را به موتور ویروس تشبیه می نمایند که مسئول سنتز ژنوم ویروس است و معتقدند اگر پلیمر از هدف قرار دهیم، ویروس توانایی گسترش را از دست می دهد.

بیشتر بیماران بعد از کاهش علائم آنها در طی یک هفته، مرخص شده اند و تنها دو بیمار درگذشتند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "داروی رمدیسیویر روی مبتلایان کرونا جواب مثبت داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی رمدیسیویر روی مبتلایان کرونا جواب مثبت داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید