دو سوم افراد اچ آی وی مثبت در کشور هنوز شناسایی نشده اند

به گزارش عینکی متفکر، رئیس مرکز تحقیقات ایدز می گوید با اینکه شمار افراد شناسایی شده اچ آی وی مثبت در کشور 30 هزار نفر است، تخمین زده می شود 60 هزار نفر اچ آی وی مثبت دیگر وجود داشته باشند.

دو سوم افراد اچ آی وی مثبت در کشور هنوز شناسایی نشده اند

به گزارش ایرنا دکتر مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران در یک نشست خبری در بیمارستان امام خمینی گفت: به طور رسمی 30 هزار بیمار مبتلا به اچ آی وی مثبت در کشور شناسایی شده اند که از این تعداد 22 هزار نفر در 200 کلینیک و مرکز درمان بیماری های رفتاری مداوا می شوند

اما به گفته دکتر محرز تخمین زده می شود حدود 60 هزار فرد اچ آی وی مثبت دیگر در کشور وجود داشته باشند و به این ترتیب دو سوم افراد اچ آی وی مثبت در کشور هنوز شناسایی نشده اند.

دکتر محرز تاکید کرد: ویروس اچ آی وی و ایدز در حال حاضر دیگر اصلا کشنده نیستند و بیماران با درمان، عمر طبیعی دارند، اما علت فقدان آگاهی هنوز بیماری ایدز در جامعه انگ است و بسیاری از بیماران به دلیل ترس و این انگ به ما مراجعه نمی کنند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی تماس جنسی، خون و فرآورده های خونی و استفاده از سرنگ مشترک را از مهم ترین راه های انتقال ویروس اچ آی وی بیان کرد و گفت: بوسیدن، استفاده از استخر مشترک و دست دادن باعث انتقال این ویروس نمی شود.

وی افزود: در حال حاضر تمام داروها و خدمات ایدز به طور رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد و این بیماری با دارو قابل کنترل است و بیماران عمر طبیعی دارند.

محرز گفت: ضرورت دارد نگرش منفی در مورد ایدز را به نگرش مثبت تبدیل کنیم و مرکز تحقیقات ایدز آمادگی دارد هر گونه آموزش را به جوانان در این زمینه ارائه دهد.

وی نسبت به روند رو به افزایش ایدز هشدار داد و تاکید کرد: باید با افزایش آگاهی جوانان در زمینه ایدز، جلوی آن را بگیریم.

  • ایدز و مادران باردار

سیدعلی دهقان منشادی متخصص بیماری های عفونی نیز در ادامه این نشست گفت: مادر باردار مبتلا به ایدز اگر تحت درمان باشد با مصرف داروها سیستم ایمنی بدنش تقویت و جنین مبتلا به ایدز نمیشود.

به گفته دکتر دهقان نوزاد پس از به دنیا آمدن باید مدت کوتاهی دارو مصرف کند و میزان ابتلا به ایدز به صفر می رسد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران شرح داد: تمام مراکز و کلینیک های درمان بیماری های رفتاری در سراسر کشور علاوه بر تیم درمانی دارای خدمات مامایی، مشاوره ای و روانشناس است و مادر و نوزاد می توانند عمر طبیعی داشته باشند.

دهقان ادامه داد: در حال حاضر داروهایی که برای درمان اچ آی وی استفاده می شوند، تعداد ویروس ها را به صفر می رسانند.

  • 60 هزار ایرانی مبتلا به ایدز از بیماری شان بی خبرند

منبع: همشهری آنلاین

به "دو سوم افراد اچ آی وی مثبت در کشور هنوز شناسایی نشده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو سوم افراد اچ آی وی مثبت در کشور هنوز شناسایی نشده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید