راز پیرمرد نابینا در آسک مستند شد، امرارمعاش با چشیدن سنگ ها

به گزارش عینکی متفکر، مهدی زمانپور کیاسری کارگردان عرصه مستند در مصاحبه با خبرنگاران درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: به تازگی ساخت مستند 50 دقیقه ای با نام آسَک را که به معنی آسیاب دستی کوچک است، به انتها رسانده و نسخه ای از آن را به دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت ارسال نموده ام. این مستند درباره پیرمرد نابینای جنوبی است که ویژگی هایی منحصر به فردی دارد.

راز پیرمرد نابینا در آسک مستند شد، امرارمعاش با چشیدن سنگ ها

وی اضافه کرد: این مستند روایتگر داستان زندگی این پیرمرد جنوبی80 ساله است که خداوند نیروی تعبیر خواب به وی داده است. درواقع پیرمرد به کوه می رود و با لمس و چشیدن طعم سنگ ها، سنگ موردنیاز خود را پیدا و آن ها را استخراج می نماید، سپس با ابزار ابتدایی مانند اره دستی و تیشه، ظروف جنوبی مثل سنگ نان پزی و هاون درست و با فروختن آن ها امرار معاش می نماید.

کیاسری مطرح کرد: ساخت آسَک را زمستان سال گذشته شروع کردم و مردادماه سال جاری نیز آخرین مراحله فیلمبرداری انجام شد و چند روزی است که تدوین و صداگذاری آن نیز به سرانجام رسیده است. این را هم باید بگویم در این اثر بر خلاف آثار گذشته ام که در طبیعت شمال انجام می شد به جنوب کشور رفتیم.

این کارگردان در سرانجام اظهار کرد: من همه آثارم را به تهیه کنندگی خودم و همسرم فراوری و پس از سرانجام فراوری، حق نشر آن را به جاهای دیگر واگذار می کنم از همین رو هنوز تعیین نیست حق نشر آسک به کجا می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "راز پیرمرد نابینا در آسک مستند شد، امرارمعاش با چشیدن سنگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز پیرمرد نابینا در آسک مستند شد، امرارمعاش با چشیدن سنگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید