رشد 48 درصدی بودجه وزارت ارتباطات در سال 1400

به گزارش عینکی متفکر، آنالیز بودجه دستگاه های اجرایی کشور در قانون بودجه سال 1400 نشان می دهد که مجموع اعتبارات بودجه ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به سال گذشته 48 درصد افزایش یافته است.

رشد 48 درصدی بودجه وزارت ارتباطات در سال 1400

دفتر مطالعات مالیه عمومی و توسعه مدیریت مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی بودجه دستگاه های اجرایی کشور در قانون بودجه سال 1400 را مورد آنالیز قرار داد.

این آنالیز نشان می دهد که بخش عمده مصارف بودجه عمومی دولت در قالب جدول 7 قانون بودجه و به تفکیک دستگاه های اجرایی ارائه می گردد.

مجموع کل اعتبارات دستگاه های اجرایی حدود 292 هزار میلیارد تومان برآورد می گردد که حدود 60 درصد نسبت به قانون بودجه سال 1399 افزایش یافته است.

در این گزارش رشد اعتبارات دستگاه ها به تفکیک نوع اعتبارات هزینه ای ، سرمایه‬ ای، عمومی ، ‬ اختصاصی و هم سرفصل یارانه ها دسته بندی شده است.

در قانون بودجه سال 1400 از محل اعتبارات عمومی و اختصاصی دستگاهی، اندازه اعتبارات وزارت ارتباطات نسبت به سال 99 حدود 50 درصد رشد دارد.

آنالیز ها حاکی از آن است که اعتبارات هزینه ای مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به سال گذشته 223 درصد رشد، اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای این وزارتخانه یک درصد رشد و اعتبارات عمومی و متفرقه 47 درصد رشد را نشان می دهد.

در همین حال رشد اعتبارات اختصاصی این وزارتخانه هم 127 درصد نسبت به سال 99 اعلام شده و در مجموع اعتبارات وزارت ارتباطات در قانون بودجه سال 1400 بیش از 48 درصد رشد دارد.

در جدول ردیف های تازه دستگاه های اجرایی هم مجموع اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با یک ردیف تازه در قانون بودجه 1400، مبلغ یکهزار و 650 میلیارد تومان اعلام شده است.

در این جدول، اعتبارات هزینه ای سازمان فضایی ایران به اسم یکی از مجموعه های وزارت ارتباطات هم 50 درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد. اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای این سازمان 5 درصد رشد و مجموع اعتبارات عمومی و اختصاصی آن 27 درصد رشد را نشان می دهد.

در لیست بودجه دستگاه های اجرایی، اعتبارات بودجه ای مرکز ملی فضای مجازی هم با 83 درصد ر شد همراه است.

به این معنی که اعتبارات هزینه ای این مرکز 44 درصد رشد و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای آن 101 درصد رشد دارد. رشد اعتبارات عمومی و متفرقه مرکز ملی فضای مجازی هم 83 درصد گزارش شده و در مجموع، رشد اعتبارات بودجه ای مرکز ملی فضای مجازی در سال 1400 نسبت به سال گذشته 83 درصد برآورد شده است.

از میان درصد رشد اعتبارات دستگاه های زیر نظر رئیس جمهور هم بیشترین رشد اعتبارات مربوط به معاونت علمی و فناوری با 357 درصد رشد است که با این اندازه افزایش، اعتبارات معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به 2.3 هزار میلیارد تومان می رسد.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "رشد 48 درصدی بودجه وزارت ارتباطات در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 48 درصدی بودجه وزارت ارتباطات در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید