رمزگشایی از عرق انسان و رصد سلامتی با حسگر محقق ایرانی

به گزارش عینکی متفکر به نقل از آسین ایج، این حسگر قابل چسباندن به پوست قادر به آنالیز و شناسایی محتوای عرق انسان است و از همین طریق مسائل مربوط به سلامت انسان را شناسایی می نماید.

رمزگشایی از عرق انسان و رصد سلامتی با حسگر محقق ایرانی

پزشکان امیدوارند که استفاده از این ابزار تازه کنترل آنی و لحظه به لحظه وضعیت سلامت انسان را ممکن کند و حتی جایگزین استفاده از بعضی آزمایش های پزشکی وقت گیر و پرهزینه گردد. کم آبی بدن و خستگی مفرط از جمله مشکلاتی است که با استفاده از این حسگر قابل شناسایی سریع است.

حسگر یادشده را می توان به سرعت طراحی و بر روی یک ورقه پلاستیکی چاپ کرد و مانند روزنامه نیز لوله کرد، بدون اینکه آسیبی به آن وارد گردد.

علی جاوی که در دانشگاه برکلی کالیفرنیا در رشته های مهندسی برق و علوم رایانه تحقیق و تدریس می نماید و قبلا نیز پیروز به فراوری پوست الکترونیکی حساس به لمس شده بود، در این مورد گفته است: هدف از اجرای این طرح تنها ساخت حسگرهای جدید نیست، بلکه ما به دنبال انجام مطالعات زیادی از این طریق هستیم تا بدانیم عرق بدن در خصوص وضعیت انسان به ما چه می گوید. من همواره گفته ام که ما باید از ترکیبات عرق انسان رمزگشایی کنیم.

وی افزوده است: برای این کار باید حسگرهایی منعطف و قابل باز فراوری مکرر در مقیاس های گوناگون بسازیم که برای جمع آوری اطلاعات از نقاط مختلف بدن قابل استفاده باشند.

حسگر جدید متشکل از یک لوله میکروسکوپی مارپیچ است که عرق بدن را می مکد و با آنالیز سرعت حرکت آن در درون لوله مذکور می تواند وضعیت آن را آنالیز و گزارش دهد.

مقداری مواد شیمیایی نیز در این حسگر گنجانده شده تا با آنالیز آنی عرق پیشانی، بازو، پا و غیره سطح گلوکز، پتاسیم و سدیم را در آن آنالیز نموده و هشدارهای پزشکی لازم را ارائه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رمزگشایی از عرق انسان و رصد سلامتی با حسگر محقق ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمزگشایی از عرق انسان و رصد سلامتی با حسگر محقق ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید