ریچارد گرنل، عنصر آشوب گر و بازوی ترامپ در برلین

به گزارش عینکی متفکر، یک شبکه خبری آلمانی در انتقاد از عملکرد سفیر آمریکا در آلمان او را فردی آشوب گر و نمونه کوچک رئیس جمهور آمریکا خواند.

ریچارد گرنل، عنصر آشوب گر و بازوی ترامپ در برلین

به گزارش گروه بین الملل عینکی متفکر، شبکه خبری دویچه وله در گزارشی با عنوان ریچارد گرنل- عنصر آشوب گر ترامپ در برلین به شدت از عملکرد سفیر آمریکا در آلمان انتقاد کرد.

اولیور سلت نویسنده این گزارش معتقد است: گرنل نمی خواهد یک دیپلمات باشد او خود را به چشم عامل تحریک آمیز و بازوی ترامپ در آلمان می بیند. ما به لحن تند او عادت نموده ایم و حالا سفیر آمریکا در آلمان می خواهد باز هم لحن تند تری را به کار ببرد که بازتابی از (لحن) رئیسش است. او هفته گذشته گفت که از عملکرد دولت فدرال آلمان در زمینه بودجه راضی نیست.

وی به این موضوع اشاره دارد که در جریان نشست سال 2014 سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ولز کشورهای عضو با افزایش سالانه بودجه دفاعی به میزان دو درصد از فراوری ناخالص داخلی تا سال 2024 موافقت کردند و آلمان تنها کشوری بود که این روند را نپذیرفت.

در این گزارش آمده است که در این میان یک مسئله روشن است و آن هم این است که آمریکا به عنوان بزرگترین نقش آفرین سازمان ناتو می خواهد هزینه های خود را با پرداخت کشورهایی مانند آلمان، کم کند. کشورهایی مانند لهستان به آرزوی ترامپ تن داده اند دیگر کشورها هم به سختی می توانند اینکار را انجام دهند.

در ادامه این گزارش آمده است که روشن است که گرنل بار دیگر در سیاست داخلی آلمان به شیوه ای که در روابط دیپلماتیک به ندرت به کار می رود، مداخله می نماید. او از شرکت های آلمانی می خواهد تا به روابط بازرگانی با ایران انتها دهند و این اقدام را خلاف تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته ای با ایران و اعمال تحریم های جدید علیه تهران ارزیابی می نماید. در این میان گرنل برای نظر آلمان در این مورد اهمیتی قائل نیست.

گرنل حتی اخیرا شرکت هایی را که در ساخت خط لوله نورد استریم 2 نقش دارند را هم تهدید نموده است او می گوید که آلمان باید گاز مایع را از آمریکا بخرد. چرا که چنین اقدامی در زمینه روابط بازرگانی تاثیر مثبتی دارد. البته همینطور است ولی نه برای آلمان.

حتی دولت آلمان هم از تهدید های گرنل در امان نمانده است. سفیر آمریکا در آلمان تهدید نموده است که اگر به شرکت هوآوی اجازه داده گردد که شبکه اینترنتی 5G را در آلمان ایجاد کند، محتمل است که آمریکا همکاری های اطلاعاتی با آلمان را محدود کند.

تاکنون تمامی کوشش های گرنل در زمینه تهدید هایی که متوجه دولت آلمان نموده است به شکست انجامیده اند با این حال همتایان آلمانی وی ترجیح می دهند که فاصله خود را با او حفظ نمایند. به تازگی هم ولفگانگ کوبیکی نایب رئیس حزب اپوزیسیون لیبرال موسوم به دموکراتیک آزاد اخراج سفیر آمریکا در آلمان و اعلام او به عنوان عنصر نامطلوب را خواهان شده بود.

دویچه وله نوشت که اقدامات گرنل در راستای ایفای نقش ترامپ کوچک کارایی ندارد. او پیش از اینکه به آلمان بیاید دیپلمات نبود و احتمالا پس از اینکه این کشور را ترک کند هم دیپلمات نخواهد بود. به همین دلیل است که باید با او مانند یک عامل تحرک نماینده رفتار گردد و دولت آلمان نباید او را تحریک کند. شاید رفتار با سفیر آمریکا در آلمان طرحی برای رفتار با رئیس او در واشنگتن باشد: او را نادیده بگیرید حتی اگر کار دشواری باشد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "ریچارد گرنل، عنصر آشوب گر و بازوی ترامپ در برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریچارد گرنل، عنصر آشوب گر و بازوی ترامپ در برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید