صالحی: حضور غیرقابل انکار شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور

به گزارش عینکی متفکر، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اطمینان داریم با روند رو به رشد حمایت های مسئولان و معاونت علمی، شرکت های دانش بنیان در آینده نزدیک عضو غیرقابل انکار در اقتصاد کشور خواهند بود.

صالحی: حضور غیرقابل انکار شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور

پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی عینکی متفکر با بیان اینکه ایران از نظر سیستم قوانین حمایتی از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان جزء پیشرفته ترین کشورهای منطقه است، گفت: در میان کشورهای منطقه نه از نظر تعداد، نه از نظر محتوا و نه از نظر گردش اقتصادی، هیچکدام از کشور در سطح ایران نیستند.

وی کشور روسیه را در این زمینه مستثنا دانست و گفت: البته کشور روسیه در زمینه استارتاپ ها پیشرفت دارد اما نمونه بعضی از استارتاپ های ما که شرکت دانش بنیان هستند حتی در روسیه هم وجود ندارد.

صالحی ادامه داد: استارتاپ های ما در بعضی موارد مانند خدمات حمل و نقل حتی در جهان حرف هایی برای گفتن دارند و من در اجلاس سال گذشته اسکاپ این استارتاپ ها را به اسم معرفی کردم.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما در زمینه پیشرفت استارتاپ ها نسبت به کشورهای منطقه مزیت نسبی و حتی در بعضی کشورها مزیت مطلق در ایجاد و حمایت از استارتاپ های حوزه فناوری، خدمات و نرم افزار و مسائل هنری داریم.

وی اضافه نمود: چند سالی از قانون شرکت های دانش بنیان می گذرد، اوایل می گفتیم این قانون در حال فرهنگ سازی است اما حالا از مرحله فرهنگ سازی گذشتیم، وقتی در سال 96 فروش شرکت های دانش بنیان بیش از 60 هزار میلیارد تومان بوده است، یعنی این شرکت ها در اقتصاد کشور ورود نموده اند؛ این عدد گردش اقتصادی در اقتصاد ما نقش کمی نیست و با این روند رو به رشد حمایت های مسئولان و معاونت علمی مطمئنیم این شرکت ها در آینده نزدیک عضو غیرقابل انکار در اقتصاد کشور خواهند بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "صالحی: حضور غیرقابل انکار شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی: حضور غیرقابل انکار شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید