طرح ممیزی مراتع کشور سال جاری به اتمام می رسد

به گزارش عینکی متفکر، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها با اشاره به اینکه طرح ممیزی مراتع از سال 59 شروع شد و این طرح برای 90 درصد از مراتع کشور صورت گرفته است، می گوید تاپایان سال جاری اجرای طرح مذکور تمام می گردد.

طرح ممیزی مراتع کشور سال جاری به اتمام می رسد

به گزارش سازمان جنگل ها، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه طرح ممیزی از سال 59 شروع شد و این طرح برای 90 درصد از مراتع کشور اجرا شده است، گفت: تاخاتمه سالجاری طرح ممیزی مراتع به اتمام خواهد رسید.

ترحم بهزاد اضافه کرد: 84.8 میلیون هکتار وسعت مراتع کشور است که بیش از 52 درصد وسعت کشور را تشکیل می دهد و تا به امروز بیش از 80 میلیون هکتار از مراتع کشور ممیزی شده است.

به گفته وی، هم اکنون بیش از نیمی از استان های کشور طرح ممیزی مراتع را به اتمام رسانده اند و به جامانده سطحی که ممیزی نشده در ابعاد کوچک است که تا خاتمه سال به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح ممیزی در سطح کشور 350 هزار پروانه چرای دام به مرتع داران واگذار شده است، گفت: هم اکنون 981 هزار خانوار با جمعیت حدود پنج میلیون نفر به عنوان بهره برداران این مراتع هستند.

بهزاد گفت: با اجرای طرح ممیزی 40 هزار و 510 سامانه عرفی در سطح مراتع کشور شناسایی و به بهره برداران واگذار شده است که هر سامانه عرفی 2 هزار و 200 هکتار وسعت دارد و در هر سامانه عرفی به طور میانگین 24 خانوار بهره بردار دارند.

به گفته وی، برای هر خانوار در هر سامانه عرفی 90 هکتار در نظر گرفته شده که با توجه به مطالعات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران یک خانوار پنج نفره با 230 واحد دامی و در اختیار داشتن 560 هکتار مرتع می تواند یک سایت مالی مطلوب برای بهره برداری داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: اجرای طرح ممیزی با هدف شناسایی بهره برداران واقعی و حق استفاده از مراتع در دست اجراست که با اجرای کامل این طرح، زمان خروج دام از مرتع تعیین و از چرای بی رویه دام در مراتع جلوگیری می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "طرح ممیزی مراتع کشور سال جاری به اتمام می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ممیزی مراتع کشور سال جاری به اتمام می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید