فرمان مهاجرتی ترامپ؛ جلوگیری از ورود بیش از 30 هزار نفر به آمریکا

به گزارش عینکی متفکر، یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا گفت که به دنبال طرح ترامپ در خصوص ممنوعیت ورود اتباع کشورهای خارجی به آمریکا، از ورود بیش از 30 هزار نفر به این کشور جلوگیری شده است.

فرمان مهاجرتی ترامپ؛ جلوگیری از ورود بیش از 30 هزار نفر به آمریکا

به گزارش گروه بین الملل عینکی متفکر، طبق گفته یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا که روز سه شنبه به کنگره گزارش داده است، به دنبال طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورهای خارجی به آمریکا، از ورود بیش از 30 هزار نفر به این کشور جلوگیری شده است.

به نوشته پایگاه خبری هیل، معاون دستیار وزیر خدمات ویزا در دفتر امور کنسولی به کمیته قضایی مجلس کنندگان آمریکا گفت: تا 14 سپتامبر سال 2019 (23 شهریور ماه) از ورود حدود 31 هزار و 334 نفر به آمریکا ممانعت به عمل آمده است.

ترامپ اوایل سال گذشته میلادی و حدود یک ماه پس از ورود به کاخ سفید یک دستور اجرایی امضا کرد که ورود اتباع هفت کشور مسلمان (ایران، سودان، سومالی، سوریه، یمن، لیبی و عراق) به خاک آمریکا را ممنوع می کرد.

این فرمان، پس از اجرایی شدن باعث ایجاد هرج و مرج و اعتراضات گسترده در فرودگاه های آمریکا و شهرهای این کشور شد. این موضوع باعث شد که دادگاه فدرال ایالت واشنگتن، و پس از آن دادگاه تجدید نظر شعبه نهم ایالات متحده آمریکا اجرای آن را متوقف کنند.

ترامپ در واکنش، این دستور اجرایی را لغو و نسخه اصلاح شده آن به شماره 13780 را امضا کرد. در فرمان جدید، نام کشور عراق حذف شده بود و بنابراین محدودیت ها اتباع شش کشور مسلمان دیگر را شامل می شد.(جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "فرمان مهاجرتی ترامپ؛ جلوگیری از ورود بیش از 30 هزار نفر به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمان مهاجرتی ترامپ؛ جلوگیری از ورود بیش از 30 هزار نفر به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید