قطع همکاری دانشگاه بلژیک با دانشگاه تهران به دلیل بازداشت یک استاد

به گزارش عینکی متفکر، رئیس دانشگاه تهران از قطع ارتباط همکاری مشترک دانشگاه لوون بلژیک به دلیل بازداشت استاد ایرانی - بلژیکی این دانشگاه در ایران اطلاع داد.

قطع همکاری دانشگاه بلژیک با دانشگاه تهران به دلیل بازداشت یک استاد

دکتر محمود نیلی احمد آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این مطلب با اشاره به محدود شدن ارتباطات همکاری دانشگاه های بلژیک با دانشگاه های ایران، گفت: دانشگاه تهران با یکی از دانشگاه های بلژیک به نام دانشگاه لوون همکاری های مشترک داشت و دوره های مشترک آموزشی بین دو دانشگاه برگزار می شد که این همکاری به دلیل مسائل سیاسی از سوی دانشگاه لوون لغو شد.

وی در ادامه توضیح داد: متأسفانه مسائل سیاسی همیشه بر روابط دو جانبه همکاری های علمی تأثیرگذار است. همچنان که دلیل لغو همکاری های دو جانبه دانشگاه لوون بلژیک با دانشگاه تهران بازداشت یک استاد بلژیکی در ایران اعلام شد.

دکتر نیلی با تاکید بر اینکه وزیر علوم پیگیر تداوم همکاری های دو جانبه دانشگاه های دو کشور ایران و بلژیک هستند، اظهار داشت: در سفر اخیر به اروپا، وزیر علوم در ملاقات های خود با مسئولان دانشگاهی بلژیک پیگیر این موضوع شدند و این موضوع به وسیله سفارت و وزارت خارجه نیز دنبال می گردد. ضمن اینکه فرد بازداشت شده در دانشگاه لوون تدریس می کرد و به همین دلیل در سفر اخیر دانشگاه های آن کشور به این بازداشت اعتراض کردند و این موضوع برای جامعه دانشگاهی آنها بسیار اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: در حال حاضر با بعضی دانشگاه های بلژیک همچنان ارتباطات محدودی داریم اما این تعامل به دلیل مسائل سیاسی (بازداشت استاد بلژیکی در ایران) در سطحی که مورد انتظار ما بود، محقق نشده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "قطع همکاری دانشگاه بلژیک با دانشگاه تهران به دلیل بازداشت یک استاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع همکاری دانشگاه بلژیک با دانشگاه تهران به دلیل بازداشت یک استاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید