دیدار با گورباچف در تلویزیون ایران

به گزارش عینکی متفکر، دیدار با گورباچف (Meeting Gorbachev) اثر ورنر هرتزوگ فیلمساز آلمانی 11 دی از شبکه چهار سیما پخش می گردد.

دیدار با گورباچف در تلویزیون ایران

به گزارش عینکی متفکر، به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، ملاقات با گورباچف عنوان جدیدترین فیلم مستند ورنر هرتزوگ سینماگر آلمانی است که در بخش نمایش های ویژه دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت روی پرده رفته است.

این مستند به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما برای اولین بار چهارشنبه ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش می گردد. ملاقات ورنر هرتزوگ با میخائیل گورباچف دریچه ای شگرف به بعضی از مهمترین رخدادهای قرن بیستم، از خلع سلاح هسته ای تا اتحاد آلمان باز می نماید. در این فیلم، هرتزوگ و گورباچف 3 بار در یک بازه زمانی 6 ماهه با هم ملاقات می نمایند. اگرچه آخرین رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی از نظر جسمی بیمار است، اما ذهن او بسیار پویاست. گرمی و شوخ طبعی او و قدرت فیلمساز در رخنه به حواشی غیرمنتظره و زندگی خصوصی گورباچف، نشان دهنده تعامل بین طرفین است.

مستند ملاقات با گورباچف که محصول سال 2018 کشورهای انگلستان، آمریکا و آلمان است، قبلا در جشنواره های وین، لایپزیگ، تورنتو، تلوراید و ... به نمایش درآمده است. هرتزوگ این فیلم را با همراهی آندره سینگر کارگردانی نموده است.

میخائیل گورباچف آخرین رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی بود که کوشش ها و اصلاحاتش به جنگ سرد میان شوروی و امریکا خاتمه داد. اقدامات او همچنین رفته رفته حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی را ضعف کرد و در نهایت، موجب فروپاشی شوروی شد. گورباچف برنده صلح نوبل 1990 است.

  • گورباچف: آمریکا با هدف فزونی نظامی از پیمان موشکی خارج شد
  • گورباچف: ملاقات پوتین و ترامپ اولین گام مثبت بود
  • گورباچف نسبت به امکان وقوع جنگ اتمی هشدار داد
  • گورباچف: اروپا در برابر بحران ها احساس واماندگی می نماید
  • ساخت مستند سریالی درباره گورباچف
منبع: همشهری آنلاین

به "دیدار با گورباچف در تلویزیون ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار با گورباچف در تلویزیون ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید