میانمار میزبان باشگاه های مردان آسیا

به گزارش عینکی متفکر، مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا سال 2018 با حضور 17 تیم در میانمار برگزار می شود.

میانمار میزبان باشگاه های مردان آسیا

به گزارش عینکی متفکر، نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا از 8 تا 15 مردادماه سال 97 در شهر نایپیداو کشور میانمار برگزار می شود.

رقابت های والیبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا بر اساس روش جدید کنفدراسیون والیبال آسیا با حضور 17 تیم و در دو دسته یک و دو برگزار می شود.

در دسته یک این رقابت ها 10 تیم شرکت کننده در سه گروه مقدماتی به مصاف یکدیگر می فرایند که نماینده ایران در گروه یک با نمایندگانی از ژاپن و قطر همگروه است.

گروه بندی دسته یک این رقابت ها بر اساس رنکینگ مسابقات دوره قبل به قرار زیر است:

گروه A: ایران، ژاپن و قطر

گروه B: قزاقستان، عراق و چین

گروه C: چین تایپه، ویتنام، تایلند و میانمار

پس از پایان دور مقدماتی تیم ها بر اساس امتیازهای کسب شده خود در سه گروه رتبه بندی و به همان ترتیب گروه ها در جایگاه های اول تا دهم قرار می گیرند. در مرحله دوم تیم های نهم و دهم استراحت دارند اما هشت تیم برتر به صورت حذفی با یکدیگر مسابقه می دهند که تیم های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم مسابقه می دهند و تیم های برنده در مرحله سوم برای رتبه های اول تا چهارم مبارزه خواهند کرد.

در دسته دو این رقابت ها نیز هفت تیم در دو گروه مقدماتی زیر قرار گرفتند و از ابتدای مسابقات برای جایگاه های یازدهم تا هفدهم به مصاف یکدیگر می فرایند:

گروه A: استرالیا، سریلانکا، هنگ کنگ و فیجی

گروه B: پاکستان، اردن و ترکمنستان

پس از پایان دور مقدماتی این دسته نیز تیم ها بر اساس امتیازهای کسب شده خود در دو گروه رتبه بندی و به همان ترتیب گروه ها در جایگاه های اول تا هفتم قرار می گیرند. در مرحله دوم تیم نخست استراحت دارد اما شش تیم دیگر به صورت حذفی با یکدیگر مسابقه می دهند که تیم های دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم مسابقه می دهند و تیم های برنده به اضافه تیم نخست دور مقدماتی در مرحله سوم برای رتبه های اول تا چهارم مبارزه خواهند کرد.

تیم بانک سرمایه در دو دوره گذشته این رقابت ها عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورده است و امسال نیز اگر قهرمان لیگ برتر شود، سهمیه حضور در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا سال 2018 را به دست می آورد.

مسابقات والیبال قهرمانی مردان باشگاه های آسیا از سال 1999 آغاز و اولین دوره آن به میزبانی چین برگزار گشت. نمایندگان ایران تا کنون 19 مدال شامل 12 طلا، چهار نقره و سه برنز در این رقابت ها به دست آوردند.

تیم پیکان با کسب 11 عنوان از جمله 7 مقام قهرمانی در سالهای 2002، 2006، 2007، 2008 ، 2009، 2010 و 2011، دو نایب قهرمانی در سالهای 2000 و 2004 و دو مقام سومی در سال های 1999 و 2015 در این مسابقات به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا شناخته می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "میانمار میزبان باشگاه های مردان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانمار میزبان باشگاه های مردان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید