همایش گیلان در گستره عصر قاجار فردا در دانشگاه گیلان برگزار می گردد

به گزارش عینکی متفکر، همایش گیلان در گستره عصر قاجار فردا 17 مهر از سوی پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان و با حمایت انجمن ایرانی تاریخ و بنیاد ایران شناسی و دانشگاه فرهنگیان در تالار حکمت دانشگاه برگزار می گردد.

همایش گیلان در گستره عصر قاجار فردا در دانشگاه گیلان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه عینکی متفکر، همایش گیلان در گستره عصر قاجار با حضور اساتید، پژوهشگران و گیلان پژوهان در فردا 17 مهر از سوی پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان و با حمایت انجمن ایرانی تاریخ و بنیاد ایران شناسی شعبه گیلان و دانشگاه فرهنگیان در تالار حکمت دانشگاه برگزار می گردد.

یکی از مهمترین انگیزه های برگزاری این همایش نقش گیلانیان و سرزمین گیلان بر تحولات فکری، اجتماعی و مالی ایرانِ در عصر قاجار است. با توجه به اینکه گیلان برای این دوره نقش دروازه اروپا را بر عهده داشتند، آنالیز تحولات گیلانِ عصر قاجار می تواند بعضی از زوایای پیدا و پنهان جامعه آن عصر را برای نسل حال و آینده مورد تحلیل و واکاوی قرار دهد.

گفتنی است، 130 چکیده مقاله و 80 مقاله کامل به دبیرخانه همایش گیلان در گستره عصر قاجار رسیده که پس از داوری علمی 112 چکیده و 63 مقاله کامل مورد تایید نهاده شد.

در این همایش علاوه بر شرکت کنندگان داخلی سه مهمان از دانشگاه ایلیای گرجستان با موضوع روابط فرهنگی و مالی گیلانیان و گرجیان در عصر قاجار در این همایش شرکت و به ارائه سخنرانی می پردازند و برگزاری نمایشگاه تمبر و اسناد تجار گیلان در عصر قاجار که نشان دهنده اهمیت تجارت و رونق در گیلان دوره قاجار است از برنامه های جانبی این همایش است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "همایش گیلان در گستره عصر قاجار فردا در دانشگاه گیلان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش گیلان در گستره عصر قاجار فردا در دانشگاه گیلان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید