واکنش پامپئو به تهدید های اون

به گزارش عینکی متفکر، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تهدید رهبر کره شمالی مبنی بر رونمایی از سلاح راهبردی جدید، ابراز امیدواری کرد پیونگ یانگ جهت جنگ را انتخاب نکند.

واکنش پامپئو به تهدید های اون

به گزارش گروه بین الملل عینکی متفکر، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد امروز (چهارشنبه) به اظهارات تهدیدآمیز کیم جونگ اون رهبر کره شمالی واکنش نشان داد.

پامپئو در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز ابراز امیدواری کرد که کره شمالی به جای جنگ، جهت صلح و امنیت را در پیش بگیرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وی در این باره توضیح داد: با دیدن انتشار عمومی آن گزارش (صحبت های کیم)، ما هنوز امیدواریم رئیس کیم جهت متفاوتی را انتخاب کند. ما امیدواریم که رئیس کیم تصمیم درست را گرفته و جهت صلح و سعادت و امنیت را به درگیری و جنگ ترجیح دهد.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه دیگری با شبکه سی. بی. اِس نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر نگرانی از اظهارات رهبر کره شمالی، گفت: اگر رئیس کیم به تعهداتی که به رئیس جمهور [دونالد]ترامپ داده عمل نکند، بسیار ناامید کننده خواهد بود.

پامپئو درباره تعهداتی که کره شمالی به آمریکا داده گفت: او (کیم) آن تعهدات را در ازای موافقت ترامپ با عدم انجام رزمایش های نظامی بزرگ، داده است. ما به تعهداتمان پایبند بودیم. ما همچنان امیدوار خواهیم بود که او نیز به تعهداتش پایبند باشد.

بامداد امروز بود که رهبر کره شمالی ضمن اشاره به آماده داشتن یک سلاح راهبردی جدید برای رونمایی، به آمریکا هشدار داد در صورت ادامه سیاست های خصمانه با اقدام شوک آور پیونگ یانگ روبرو خواهد شد.

مصاحبه های هسته ای میان کره شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین دیدار میان کیم و ترامپ در هانوی در آغاز سال جاری میلادی به بن بست برخورد. پیونگ یانگ خواستار کاهش تحریم های بین المللی وضع شده علیه این کشور به بهانه برنامه موشکی و هسته ای شد، اما واشنگتن رفع تحریم ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ یانگ در جهت خلع سلاح هسته ای منوط کرده است.

در روز های اخیر کره شمالی تهدید کرده در صورتی که آمریکا پیشنهاد تازه ای برای باز شدن قفل مذاکرات هسته ای ارائه نکند، یک هدیه کریسمس برای این کشور خواهد داشت. این تهدید باعث ایجاد حدس هایی شده بود مبنی بر اینکه پیونگ یانگ ممکن است به وقفه چندین ماهه بر سر آزمایش موشک های قاره پیما خاتمه دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واکنش پامپئو به تهدید های اون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پامپئو به تهدید های اون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید