پنتاگون: کره شمالی در آزمایش موشکی اخیر خود یک موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش عینکی متفکر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد کره شمالی در آزمایش موشکی اخیر خود یک موشک بالستیک را یک سکوی مستقر در دریا شلیک کرده است.

پنتاگون: کره شمالی در آزمایش موشکی اخیر خود یک موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش ، به نقل از خبرگزاری رویترز؛ جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون مدعی شد کره شمالی در آزمایش موشکی اخیر خود یک موشک بالستیک کوتاه برد تا میان برد از یک سکوی مستقر در دریا شلیک کرد.

سخنگوی پنتاگون گفت: مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و همتای ژاپنی وی در گفت وگوی تلفنی گفتند این آزمایش به نحوی غیرضروری تحریک آمیز بود و زمینه را برای دیپلماسی فراهم نمی کند.

پاتریک رایدر، سخنگوی ستاد مشترک آمریکا نیز خاطرنشان کرد موشک شلیک شده کره شمالی حدود 450 کیلومتر در دریا حرکت کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی آزمایش موشکی اخیر این کشور را تایید کرده و شرح داد این آزمایش موشکی که از یک زیردریایی شلیک شد، در راستای افزایش سطح بازدارندگی پیونگ یانگ بوده است.

شایان ذکر است دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی دیروز در بیانیه ای خاطرنشان کرد این کشور در حال بررسی این مسئله است که آزمایش موشکی کره شمالی در روز چهارشنبه ممکن است آزمایش یک موشک بالستیک قابل شلیک از زیردریایی (SLBM) بوده باشد.

طبق این بیانیه، شورای امنیت ملی کره جنوبی عمیقا درباره این آزمایش موشکی در آستانه از سرگیری گفت وگوها میان پیونگ یانگ و واشنگتن که برای پنجم اکتبر (سیزدهم مهر) برنامه ریزی شده است، ابراز نگرانی کرد.

بامداد چهارشنبه گارد ساحلی ژاپن در بیانیه ای خاطرنشان کرد کره شمالی یک موشک ناشناس جدید را آزمایش کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پنتاگون: کره شمالی در آزمایش موشکی اخیر خود یک موشک بالستیک شلیک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: کره شمالی در آزمایش موشکی اخیر خود یک موشک بالستیک شلیک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید