چراییِ مهاجرتِ هنرمندان قلمزن از ایران ، به زودی این هنر محو می شود

به گزارش عینکی متفکر، عباس شیردلی، رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان به ایلنا، گفت:

چراییِ مهاجرتِ هنرمندان قلمزن از ایران ، به زودی این هنر محو می شود
  • صنایع دستی و خصوصاً قلم زنی روی فلزات، به خاطر کمبودِ قانون و نقصِ آن در این زمینه با بحران های بسیار جدی ای روبه روست. در آینده اگر قوانین مربوطه را اصلاح نکنند، قطع به یقین باعث می شود که این هنر از کشور ما خارج شود.
  • از آنجا که معدنِ نقره در ایران وجود ندارد، نقره های داخل کشور اکثراً از خارج از کشور می آیند و بعضاً بسیاری از این نقره ها به صورت قاچاق وارد می شوند. دولتمردان و کنندگاه مجلس ما، تعرفه ورود نقره را به صورت منطقی سامان نمی دهند و سعی نمی کنند جلوی آن را در دایره مافیا
  • خروج نقره از کشور بسیار پروسه دردسرداری است. اجازه خروج انبوه نقره از کشور داده نمی شود و این بزرگترین ضربه را به هنرمندان ما می زند. اگر کسی بخواهد ظرفی را از کشور خارج کند، اگر بیش از 3 یا 5 کیلوگرم باشد اصلاً نمی تواند آن را خارج کند. همین است که هنرمندان ما می بینند کالا هایشان در اینجا به صورت انبوه مانده و به فروش نمی رود، پس مجبور به مهاجرت می شوند.
  • این گونه استدلال می کنند که چون نقره سرمایه کشور است نباید آن را از کشور خارج کرد. ما تنها مصرف نقره مان در اصفهان و در صنایع مختلفی که با نقره کار می کنیم که الان کاملا راکد است. مصرف این بازار تقریباً هفته ای یک تن است ولی اگر بازار خوب باشد ما قطعاً هفته ای 2 تا 3 تن صادرات داریم.
  • ایران، جزو سه کشور مطرح جهان در زمینه تولید صنایع دستی است درست مثل چین و هند ولی متأسفانه چون قوانین ما در زمینه صادرات اصلاح نشده، ما 39مین کشور صادرکننده صنایع دستی هستیم و این فقط به دلیل نقض قانون است.
منبع: چمدان

به "چراییِ مهاجرتِ هنرمندان قلمزن از ایران ، به زودی این هنر محو می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراییِ مهاجرتِ هنرمندان قلمزن از ایران ، به زودی این هنر محو می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید