گرم شدن کره زمین

به گزارش عینکی متفکر، دانشمندان کشف هشدار دهنده ای در دهه 1980 انجام دادند. آنها متوجه شدند که دمای میانه سطح زمین به آرامی افزایش می یابد. این فرایند گرم شدن کره زمین است. امروز ما می دانیم که گرم شدن کره زمین در حال افزایش است،

گرم شدن کره زمین

مترجم: محمد علی آصفی پور

منبع:راسخون

دانشمندان کشف هشدار دهنده ای در دهه 1980 انجام دادند. آنها متوجه شدند که دمای میانه سطح زمین به آرامی افزایش می یابد. این فرایند گرم شدن کره زمین است. امروز ما می دانیم که گرم شدن کره زمین در حال افزایش است، زیرا گازهای بیشتر و بیشتری به جو می رسند. ما سوخت های فسیلی را به کارخانه های برق می رانیم، ماشین ها را می رانیم، و خانه های برق و حرارت فراوری می کنیم. به اسم سوخت های فسیلی سوختن آنها دی اکسید کربن را به جو منتقل می نماید.

اثر گلخانه ای

یک گلخانه یک خانه شیشه ای است که در آن گیاهان رشد می نمایند. شیشه اجازه می دهد نور عبور کند و در همان زمان گرما را نگاه می دارد و مانع خارج شدن آن می گردد. این گرما گیاهان را گرم نگه می دارد، حتی زمانی که هوای خارج سرد است. همین امر در جو زمین اتفاق می افتد. جو اجازه می دهد نور خورشید به سطح زمین برسد و دی اکسید کربن و دیگر گازها از خروج گرما از سطح زمین ممانعت به عمل می آورند. ما به این گازها احتیاج داریم اما مقدار بیش از حد آنها حرارت بیشتری را به دام می اندازد.

علل گرمایش دنیای

برای مدت طولانی مردم در زمین ما خیلی درباره گازهای گلخانه ای فکر نمی کردند. شرایط زمانی تغییر کرد که مردم با مصرف انرژی بیشتر و بیشتر به شکل سوخت های فسیلی مانند نفت، گاز و زغال سنگ آغاز به استفاده از انرژی کردند. ما سوخت های فسیلی را به کارخانه های برق می رانیم، ماشین ها را می رانیم، و خانه های برق و حرارت فراوری می کنیم. به اسم سوخت های فسیلی سوختن آنها دی اکسید کربن را به جو منتقل می نماید.

بیشتر بخوانید: گرم شدن کره زمین و آب شدن یخچال های طبیعی

در طول چند دهه گذشته مردم بعلاوه جنگل های زیادی را کاهش داده اند. در هنگام استفاده از غذاهای خود، درختان از دی اکسید کربن استفاده می نمایند. درختان کمتر بدان معنی است که دی اکسید کربن کمتری از جو خارج می گردد.

گرمایش دنیای - افزایش دما در 150 سال گذشته

اثرات احتمالی گرمایش دنیای

دانشمندان نظرات مختلفی در خصوص مقدار واقعی نهایی گرم شدن سطح زمین دارند. این افزایش می تواند تا سال 2100 بین 1.5 تا 6 درجه سانتیگراد باشد. آب و هوای گرم باعث ذوب کلاهکهای یخی زمین و یخچال های طبیعی خواهد شد. سطح دریا می تواند به طور چشمگیری افزایش یابد. گیاهان، حیوانات و افرادی که در منطقه ها ساحلی زندگی می نمایند می توانند در معرض خطر باشند. آب و هوا ممکن است در بسیاری از نقاط دنیا تغییر کند. سیل، خشکسالی و طوفان های آسیب زننده می تواند نتیجه آن باشد.

افرادی که در منطقه ها سردتر هستند ممکن است آب و هوای گرمتر را استقبال نمایند، اما کسانی که در منطقه های که در حال حاضر گرم هستند زندگی می نمایند ممکن است از بیماری های تازه رنج ببرند. در عین حال بعضی حیوانات ممکن است زنده نمانند زیرا نمی توانند با محیط تازه سازگار شوند. آنها می توانند به جاهای دیگر سفر نمایند تا بتوانند زندگی نمایند.

کاهش گرمایش دنیای

پیدا کردن یک راهکار برای حل بزرگترین مشکل محیط زیست در دنیا یک کار آسان نیست. اگر چه ما احتیاج به انرژی داریم تا اقتصاد ما رشد کند، چیزهایی وجود دارد که می توان برای مبارزه با این مشکل انجام داد. حمل و نقل گروهی یا مسافرت با حمل و نقل عمومی می تواند بسیاری از اتومبیل ها را از جاده ها دور کند. شما می توانید چراغ ها، تلویزیون ها، کامپیوتر ها و سایر وسایل الکتریکی را اگر شما به آنها احتیاج ندارید خاموش کنید. شرکت ها هزینه زیادی برای فراوری اقلامی که از انرژی کم استفاده می نمایند هزینه می نمایند.

ما بعلاوه باید از انرژی جایگزین بیشتری استفاده کنیم، مانند نور خورشید، قدرت باد یا قدرت موج. شرکت های خودرو سازی آغاز به فراوری یک نوع تازه از اتومبیل های شناخته شده به اسم هیبریدی نموده اند. این خودرو مانند یک ماشین الکتریکی کار می نماید اما بعلاوه یک موتور بنزینی کوچک دارد.

پروتکل کیوتو

در سال 1997 بیش از 150 کشور پروتکل کیوتو در کنفرانس اقلیمی سازمان ملل متحد را امضا کردند. کشورهای صنعتی باید مقدار انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند. ایالات متحده که حدود 25 درصد از تمام گازهای گلخانه ای را فراوری می نماید، غالباً اعلام نموده است که از این توافق نامه پشتیبانی نمی نماید.منبع: راسخون

به "گرم شدن کره زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرم شدن کره زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید