10 جاذبه و تفریح غیرمعمول در استانبول که باید امتحان کنید

به گزارش عینکی متفکر، اگر دوست دارید جاذبه هایی متفاوت را در استانبول ببینید و از تفریحات خاصی لذت ببرید، این چند جاذبه غیرمعمول را از دست ندهید.

10 جاذبه و تفریح غیرمعمول در استانبول که باید امتحان کنید

استانبول شهری جذاب و شلوغ است. پر از جاذبه های تاریخی و مدرن. ترکیبی از گذشته و حال که هنوز هم به رشد و پیشرفت خود ادامه می دهد. تنوع جاذبه ها در استانبول باعث شده که شهری محبوب گردشگران سراسر جهان باشد. اگر زیاد به استانبول سفر می کنید، یا دوست دارید تفریحاتی متفاوت و غیرمعمول داشته باشید، در ادامه چند مورد از این تفریحات را معرفی می کنیم.

برای سفر به استانبول یا هرکدام از شهرهای ترکیه می توانید از جست وجوی تور در عینکی متفکر یاری بگیرید. تنوع پکیج ها از آژانس های مسافرتی مختلف به شما یاری می نماید تا قیمت تور ترکیه و تورهای استانبول از ده ها فروشنده معتبر را مقایسه و سفرتان را با هزینه کمتری برنامه ریزی کنید.

آفر تور ترکیه

خانه سابق تروتسکی در بویوک آدا

لئون تروتسکی انقلابی بلشویک و متفکر مارکسیست اهل روسیه بود.

به خاطر کشمکش هایی که در دهه 1920 میان تروتسکی و استالین، بر سر قدرت و نحوه اداره حکومت، وجود داشت، تروتسکی از حزب کمونیست روسیه اخراج و از اتحاد شوروی تبعید شد. او بین سال های 1929 تا 1933 در استانبول در یک عمارت زیبا زندگی می کرد. اینجا همان خانه ای است که در آن اتوبیوگرافی خود را با نام تاریخ انقلاب روسیه نوشت.

قایق رانی روئینگ در خلیج شاخ طلایی

خلیج شاخ طلایی یکی از جاذبه ها و محله های نمادین استانبول است. قایق رانی در این خلیج دیدنی، یکی از بهترین و خاص ترین تجربه های سفر شما خواهد بود. تورهای روئینگ صبح زود در خلیج شاخ طلایی برپا می شود. این تورها مربی حرفه ای دارد و اگر مبتدی هم باشید می توانید از آنها لذت ببرید.

خلیج شاخ طلایی به این دلیل این گونه نام گذاری شده است که در غروب خورشید به مدت چند دقیقه خلیج به رنگ طلایی تغییر می نماید و اگر این خلیج را از بالا نظاره کنید به شکل شاخ گاو است.

قدم زدن در کنار دیوارهای قدیمی شهر

قدمت این دیوارهای قدیمی به دوران امپراتوری بیزانس برمی شود. این دیواره های دفاعی بیزانسی تا به امروز پابرجا باقی مانده اند. راستا حرکت خود را می توانید از قلعه یدیکوله آغاز کنید تا به طرف دیگر شهر برسید. قلعه یدیکوله یک قلعه تاریخی در استانبول است و در محله فاتح قرار گرفته است. این بنا در سال 1458 ساخته شده است.

گشت و گذار در استانبول با موتورسیکلت های قدیمی

اگر از علاقه مندان به موتورهای قدیمی هستید در استانبول می توانید در تورهای جذاب و جالب موتورسواری شرکت کنید. تورهای متعددی برای موتورسواری در استانبول با موتورهای قدیمی و نوستالژیک برپا می شود که می توانید در آنها شرکت کنید. البته باید لباس و کلاه مخصوص بپوشید که در اختیارتان قرار می گیرد.

تماشای هنر خیابانی در بخش آسیایی استانبول

فستیوال نقاشی دیواری استانبول محله Yeldeğirmeni را به یک گالری هنری بزرگ و روباز تبدیل نموده است. در این محله می توانید نقاشی های دیواری کشیده شده توسط هنرمندان داخلی و بین المللی را ببینید که در گوشه و کنار آن، خودنمایی می نمایند.

مسجد جامع Sancaklar

این مسجد یک شاهکار واقعی در معماری مدرن است. معماری این مسجد بسیار جذاب و دیدنی است و حتی مناره آن نیز مدرن است.

سر زدن به حمام های سنتی

یکی از خاص ترین و متفاوت ترین تجربه هایی که می توانید در استانبول داشته باشید، سر زدن به حمام های سنتی است. در این حمام ها می توانید هم زمان با تمیز کردن خودتان و ماساژ، سبک زندگی سنتی در ترکیه را ببینید.

گشت و گذار در ساحل در جزیره Burgazada

جزیره Burgazada یکی از کمتر شناخته شده ترین جزایر پرنس است. این منطقه فرصت خوبی برای گشت و گذار در ساحل و لذت بردن از تفریحات ساحلی است. اگر آب به اندازه کافی گرم باشد، می توانید از شنا کردن نیز لذت ببرید. در راستا رسیدن به ساحل از دیدن کلیساهای قدیمی پنهان شده در پوشش گیاهی سرسبز و انبوه، لذت خواهید برد. برای اینکه به این جزیره برسید می توانید از فرابرها بهره ببرید. قبل از راه افتادن، حتما برنامه فرابر را چک کنید.

کندن قارچ در جنگل بلگراد

یکی از مقصدهای عالی برای فرار از شلوغی استانبول و گشت و گذار در دل طبیعت، جنگل بلگراد است. این جنگل فرصت خوبی برای چیدن قارچ خوراکی است. یک متخصص قارچ در فصل رویش قارچ تورهای مخصوصی به طور مرتب برگزار می نماید که می توانید در آن شرکت کنید و قارچ بچینید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "10 جاذبه و تفریح غیرمعمول در استانبول که باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه و تفریح غیرمعمول در استانبول که باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید