40 درصد تجهیزات مورد احتیاج جراحی فک و صورت فراوری داخل است

به گزارش عینکی متفکر، محسن عباسی، روز سه شنبه در نشست خبری هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان و فک و صورت ایران که قرار است از 30 بهمن تا سوم اسفند 97 در هتل المپیک تهران برگزار گردد، اضافه کرد: در حاشیه برگزاری این کنگره، بزرگ ترین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی مرتبط با جراحی های فک و صورت برپا می گردد.

40 درصد تجهیزات مورد احتیاج جراحی فک و صورت فراوری داخل است

وی با تاکید بر حمایت از فراوری تجهیزات پزشکی در کشور، توضیح داد: با همین رویکرد، تصمیم گرفتیم، برای شرکت های داخلی امتیازات ویژه ای در نمایشگاه در نظر بگیریم.

دبیر اجرایی هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان و فک و صورت ایران، از حضور سخنرانی از کشورهای آلمان، ایتالیا و بلژیک اطلاع داد و گفت: با توجه به شرایط کشور، برخی میهمانان امکان حضور در کنگره را پیدا نکردند.

عباسی، به وضعیت فراوری تجهیزات پزشکی رشته جراحی فک و صورت در کشور اشاره نمود و اضافه کرد: اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم، فاصله ما با کشورهای سازنده این تجهیزات در جهان، نسبتا زیاد است. اما، نکته ای که نباید فراموش کرد، این است که مسیر خوبی را آغاز نموده ایم و امیدواریم کیفیت محصولات فراوری داخل بهتر گردد.

به گفته وی، در حدود 30 تا 40 درصد تجهیزات مورد احتیاج در رشته جراحی فک و صورت از فراوریات داخلی تامین می گردد.

عباسی اضافه کرد: البته تجهیزات فراوری داخل جزو تجهیزات های تک نبوده و ضروری است شرکت های داخلی با مشارکت خارجی، احتیاجهای این رشته را به وسیله انتقال تکنولوژی تامین کرد.

دبیر اجرایی کنگره، تاکید نمود: رشته جراحی فک و صورت، وابسته به تجهیزات است و از همین رو، می بایست بیش از پیش به تامین احتیاجهای این رشته توجه گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "40 درصد تجهیزات مورد احتیاج جراحی فک و صورت فراوری داخل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 درصد تجهیزات مورد احتیاج جراحی فک و صورت فراوری داخل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید