6100 دانش آموز سال تحصیلی جدید را در میامی شروع کردند

به گزارش عینکی متفکر، نقی محمدی در مصاحبه با خبرنگاران، درباره سال تحصیلی 97-98، شرح داد: در سال تحصیلی جاری شش هزار و 141 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی میامی ثبت نام و سال تحصیلی را در بیش از 80 مدرسه شهری و روستایی، دولتی و غیردولتی و هیئت امنایی شروع کردند.

6100 دانش آموز سال تحصیلی جدید را در میامی شروع کردند

وی درباره آمار کلاس اولی های سطح میامی، اضافه کرد: 607 دانش آموز مقطع اول ابتدایی نیز نخستین روزهای سال تحصیلی خود را سپری می نمایند.

کاهش دانش آموزان میامی

رئیس آموزش وپرورش میامی همچنین از کاهش میزان دانش آموزان این شهرستان نسبت به سال گذشته اطلاع داد و گفت: در سال تحصیلی گذشته شش هزار و 400 دانش آموز برای حضور در کلاس درس ثبت نام کردند که این میزان امسال به شش هزار و 141 نفر رسیده است.

محمدی بابیان اینکه جمعیت دانش آموزان روستایی میامی به دلیل بافت جمعیتی این شهرستان در روستاها تحصیل می نمایند، اعلام کرد: برای تجهیز مدارس شهری و روستایی کوشش های زیادی اجرا شده اما بازهم با فرسودگی برخی مدارس روبرو هستیم که امیدواریم در کنار استفاده از ظرفیت خیران نیک اندیش، بتوانیم اعتبارات نوسازی مدارس را نیز جذب کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره هدف گذاری سال تحصیلی جدید در میامی، شرح داد: آمادگی و حرکت به سوی کیفیت بخشی یکی از مهم ترین هدف گذاری های شورای آموزش وپرورش شهرستان است.

ضرورت ایجاد فضای پرنشاط

رئیس آموزش وپرورش میامی دیگر خط و مشی این اداره را ایجاد فضایی با شور، نشاط و خاطره انگیز برای دانش آموزان دانست و گفت: مدرسه محوری یکی از مسائلی است که همواره تأکید ویژه ای بر روی آن گردیده است.

محمدی در بیان دیگر خط و مشی های آموزش وپرورش در امسال تحصیلی تأکید کرد: از مدیران مدارس میامی به خصوص در مدارس روستایی خواسته گردیده تا نسبت به شناسایی معضلات اجتماعی و فرهنگی در بین دانش آموزان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی اضافه کرد: شناسایی، تحلیل، رصد و همچنین کوشش برای برطرف مسائل فراروی دانش آموزان میامی، مطالبه اداره آموزش وپرورش از مدیران مدارس این شهرستان است.

هیچ پولی دریافت نمی گردد

رئیس آموزش وپرورش میامی در پاسخ به این سوال که آیا چالش هایی در حوزه پرداخت شهریه مدارس نیز در این شهرستان امکان وقوع دارد، گفت: تنها پولی که از اولیاء دانش آموزان اخذ می گردد بیمه و کتاب های درسی است.

محمدی تاکید نمود: طبق قانون هیچ وجهی از دانش آموزان شهرستان میامی به جز موارد مذکور شامل بیمه و کتب درسی، اخذ نمی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "6100 دانش آموز سال تحصیلی جدید را در میامی شروع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6100 دانش آموز سال تحصیلی جدید را در میامی شروع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید