آموزش کار با ابزارهای جدید برای سفر به فضا

به گزارش عینکی متفکر، اولگ کانوننکو فضانورد روسکاسموس که خود را برای ماموریت چهارم در ایستگاه فضایی بین المللی آماده می نماید، دوره آموزشی خاصی را در شرکت فناوری های فضایی انرگیا برای کار با سامانه های جدید شروع کرد.

آموزش کار با ابزارهای جدید برای سفر به فضا

به گزارش عینکی متفکر، در این دوره که با حضور کارشناسان انرگیا اداره می گردد, اولگ کانوننکو باید با سامانه های جدیدی که قرار است در ایستگاه فضایی بین المللی با آنها کار کند آشنا گردد و آموزش ببیند.

تجهیزات آموزشی شبیه سازی گردیده دستگاه های برقی به ویژه سیستم ارتباطی که در آینده در داخل ایستگاه فضایی بین المللی نصب و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت، تجهیزات جدید عکاسی به روز که کیفیت بالاتر عکسبرداری و فیلمبرداری از مدار را فراهم می سازد و چگونگی نگهداری و تعمیر این وسایل که باید به طور مرتب انجام گردد تا امکان استفاده طولانی مدت در ایستگاه را فراهم آورد، از جمله مواد آموزشی کانوننکو است.

علاوه بر این، متخصصان شرکت یک قفسه هوشمند را که برای جانمایی و قرار دادن تجهیزات و وسایل موجود در ایستگاه طراحی گردیده بود را به وی آموزش می دهند. در این سامانه مجازی جدید، فضانوردان می توانند برای پیدا کردن هر وسیله یا شی، از برچسب های فرکانس های رادیویی(Radio-frequency identification -RFID) استفاده نمایند با توجه به اینکه طبق برنامه بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی قرار است در آینده گسترش یابد، چنین تجهیزاتی به فضانوردان یاری خواهد نمود تا ابزارهای بهینه سازی موجودی و اجرای برنامه علمی آزمایش ها را فراهم نمایند.

اولگ کانوننکو می گوید: هنگامی که یک فرد برای مأموریت بعدی آماده می گردد، کاملا طبیعی است که در انرگیا آموزش ببیند, جایی که بخش های مختلف ایستگاه فضایی بین المللی ساخته گردیده اند و تجهیزات جانبی در حال ارتقاء هستند. در اینجا ما در جلسات آموزشی تحت راهنمایی متخصصانی که مستقیما در توسعه و عملیات سخت افزار دخیل هستند شرکت می کنیم و تبادل اطلاعات داشته و از هم بیاموزیم بطور مثال می توانیم همه نقاط ضعف اداره و کار آن را به کارشناسان و سازندگان شرح دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آموزش کار با ابزارهای جدید برای سفر به فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش کار با ابزارهای جدید برای سفر به فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید