راهنمای سواحل گوا؛ کدام ساحل برای شما مناسب تر است؟

به گزارش عینکی متفکر، بهترین سواحل گوا

گوا منطقه ای ساحلی در جنوب غربی هندوستان است و یکی از محبوب ترین مقاصد در هند به شمار می رود. سواحل زیبا و متعدد، جاذبه های تاریخی، تفریحات ساحلی و آبی، میهمانی های ساحلی و غذاهای خوشمزه هندی و گوا دست به دست هم داده اند تا این شهر بندری و ایالت را به مقصد گردشگری فوق العاده محبوب و پرطرفداری تبدیل نمایند. گوا سواحل بسیار زیادی دارد که هر کدام از آن ها ویژگی ها و مزیت های خاص خود را دارند؛ برخی از آن ها بسیار شلوغ و توریستی هستند؛ برخی بسیار لاکچری و لوکس هستند؛ برخی دیگر خلوت تر و بکرتر و برخی دیگر هم حال و هوای سنتی و محلی خود را حفظ نموده اند. در این مطلب قصد داریم با ارائه راهنمای بهترین سواحل گوا ویژگی ها و خصوصیات هر ساحل را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با توجه به روحیات و سلایق خود بهترین و مناسب ترین ساحل را انتخاب کنید. ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سواحل گوا؛ کدام ساحل برای شما مناسب تر است؟

ساحل آگوندا | Agonda

ساحل بلند و طولانی آگوندا انتخابی ایده آل برای کسانی است که دوست دارند تنها در ساحل استراحت نمایند و از زیبایی های طبیعت لذت ببرند. این ساحل که یکی از مشهورترین و بهترین سواحل گوا به شمار می رود بسیار ساکت و به نسبت خلوت تر است. کلبه های چوبی زیادی در این ساحل وجود دارند که به سبک و سیاق سنتی مردم محلی هستند و می توانید شب را در آن ها اقامت کنید. البته کلبه های لوکس تر و مدرن تری هم برای مسافرانی که راحتی و رفاه بیشتری می خواهند وجود دارد. شب را در این کلبه ها اقامت کنید و از سکوت، آب و هوای دلپذیر و طبیعت و ساحل لذت ببرید. علیرغم خلوتی و سکوت، هر آن چه به عنوان یک توریست احتیاج دارید در این ساحل مهیاست: از رستوران و کافه گرفته تا سوغاتی فروشی و …

  • مکان: گوای جنوبی، شمالِ ساحل پالولم، 43 کیلومتری ماراگو و 76 کیلومتری پاناجی.

ساحل آنجونا | Anjuna

یکی دیگر از مشهورترین و بهترین سواحل گوا ساحل آنجوناست که روزگاری پاتوق هیپی ها بود. البته امروزه اثری از هیپی ها نیست، اما تاثیر و یادگاری های این فرهنگ هنوز هم در این ساحل به چشم می خورد. چهارشنبه بازار محلی آنجونا سال به سال بزرگ تر شده و به یکی از محبوب ترین بازارهای محلی گوا تبدیل شده است. این ساحل انتخابی عالی برای بک پکرها یا کوله گردها، مسافرانی که هوادار سفر ارزان هستند و جوانان ماجراجو به حساب می آید. خوشبختانه در سال های اخیر هتل ها و مسافرخانه های نه چندان گران زیادی در حوال ساحل آنجونا راه اندازی شده و بر محبوبیت این ساحل افزوده است. میهمانی ها و دورهمی های شبانه این ساحل هم در سرتاسر گوا مشهور هستند.

  • مکان: گوای شمالی، 8 کیلومتری ماپوسا و 18 کیلومتری پاناجی.

ساحل آرامبول | Arambol

ساحل آرامبول در شمالی ترین نقطه خط ساحلی گوا قرار گرفته و بهشت جدیدی برای هیپی ها به شمار می رود. این منطقه روزگاری یک روستای ماهیگیری کوچک بود و امروزه به یکی از مهم ترین و بهترین سواحل گوا تبدیل شده است. برخلاف سواحل توریستی، این ساحل حال و هوای متفاوت تری دارد و انواع درمان ها و شیوه های مدیتیشن، یوگا، تای چی و ریکی را می توانید در این ساحل امتحان کنید. ورزش های آبی و تماشای دلفین ها هم از جمله تفریحات و جذابیت های ساحل آرامبول هستند. زندگی شبانه این ساحل هم بسیار پرجنب و جوش است و مملو از موسیقی زنده، نوازندگان درام و گردهمایی های محبت آمیز و خودمانی است.

  • مکان: گوای شمالی، 32 کیلومتری ماپوسا و 50 کیلومتری پاناجی.

سواحل باگا و کالانگوت | Baga and Calangute

در بین تمام سواحل گوا ساحل کالانگوت از همه شلوغ تر و توریستی تر است و بسیاری از مسافران به این ساحل می روند. در این ساحل جمعیت زیادی از توریست ها و مسافران خارجی را می بینید که روی ردیف جایگاه های ساحل دراز کشیده اند و آفتاب می گیرند. ساحل باگا هم درست از انتهای ساحل کالانگوت آغاز می گردد و در امتداد آن قرار گرفته است؛ به همین دلیل آن ها را به صورت یکجا به شما معرفی می کنیم. این ساحل ازدحام و شلوغی کمتری دارد و از ساحل کالانگوت مدرن تر و مجهزتر است. در این ساحل طیف متنوعی از ورزش ها و تفریحات آبی ارائه می گردد و رستوران ها و کافه هایی متعدد هم انواع غذاها و نوشیدنی های خوشمزه محلی را به مشتریان عرضه می نمایند. ساحل باگا بیش از هر چیز به خاطر زندگی شبانه پرجنب و جوشش شهرت دارد.

  • مکان: گوای شمالی، 9 کیلومتری ماپوسا و 16 کیلومتری پاناجی.

ساحل بنولیم | Benaulim

بنولیم در فاصله بسیار کمی از ساحل کولوا (یکی دیگر از سواحل گوا) قرار گرفته، اما کاملا با آن متفاوت است. این ساحل به خاطر صنعت ماهیگیری و صید ماهی شهرت دارد و ساحلی بسیار زیبا و آرامش بخش است. در این ساحل خبری از میهمانی ها و پارتی های شلوغ و پر سر و صدا نیست و می توانید با آرامش از ورزش های آبی و همین طور تماشای دلفین ها لذت ببرید. البته در فصول پرگردشگر به ویژه در ماه دسامبر، این ساحل تا حدودی شلوغ می گردد اما باز هم می توانید کمی به سمت جنوب حرکت کنید تا به مناطق خلوت تر و آرام تر آن برسید. مسافران خارجی میانسال و بازنشسته و حتی جوانانی که به دنبال آرامش و سکوت و خلوت هستند این ساحل را بسیار دوست دارند و آن را ترجیح می دهند.

  • مکان: گوای جنوبی، 8 کیلومتری ماراگو و 41 کیلومتری پاناجی.

سواحل کاندولیم و سینکریم | Candolim and Sinquerim

خط ساحلی طولانیِ کاندولیم مملو از کلبه ها، رستوران ها و کافه های مختلف است و یکی از مشهورترین و بهترین سواحل گوا به حساب می آید. این ساحل با ساحل کالانگوت هم مرز است و اگرچه کاملا توریستی است، اما خلوت تر و تمیزتر است و ساحل محبوب میانسالان و بازنشسته ها به شمار می رود. بنابراین اگر قرار است با دوستانتان به گوا بروید و به دنبال هیجان و جنب و جوش هستید دورِ این ساحل را خط بکشید. ساحل کاندولیم از جنوب به ساحل کوچک تر و آرام تری به اسم ساحل سینکریم متصل می گردد که قلعه آگوآدا هم در همین ساحل قرار گرفته است.

  • مکان: گوای شمالی، 10 کیلومتری ماپوسا و 13 کیلومتری پاناجی.

ساحل کولا | Cola

یکی دیگر از بهترین سواحل گوا ساحل کولاست که به خاطر تشابه اسمی خیلی ها آن را با ساحل کولوا اشتباه می گیرند. در حالی که این دو ساحل از زمین تا آسمان با همدیگر تفاوت دارند. ساحل کولا خلوت و آرامشی منحصر به فرد به شما ارائه می دهد و درست در شمال ساحل آگوندا قرار گرفته است.خوشبختانه یا متاسفانه اقامتگاه های اندکی در این ساحل وجود دارند که اتفاقا این ساحل را به مکانی ایده آل برای کسانی تبدیل می نماید که می خواهند از هیاهوی تمدن و شلوغی توریستی به دور باشند.

  • مکان: گوای جنوبی، 36 کیلومتری ماراگو و 67 کیلومتری پاناجی.

ساحل کولوا | Colva

یکی دیگر از معروف ترین و بهترین سواحل گوا که به شما معرفی می کنیم ساحل کولواست. این ساحل بیشتر در بین گردشگران هندی شهرت دارد و گردشگران داخلی بسیاری از فواصل دور و نزدیک برای تعطیلات به این ساحل می آیند. اخر هفته ها این ساحل مملو از گردشگران هندی می گردد و شاید توریست های خارجی کمتری را در این ساحل مشاهده کنید. این ساحل به ویژه در ماه اکتبر بسیار شلوغ می گردد و زائران زیادی برای بازدید از کلیسای کولوا به این منطقه سفر می نمایند. این ساحل بسیار مجهز و پیشرفته است و هتل ها، کلبه ها، رستوران ها و کافه های متعددی هم در گوشه و کنار آن وجود دارند. با این حال، شاید به این دلیل که بیشتر هندی ها در این ساحل تردد دارند زندگی شبانه راه چندانی به این ساحل باز نکرده است و تنها در چند کافه و بار می توانید زندگی شبانه را مشاهده کنید. همان طور که گفتیم این ساحل بیشتر در بین خودِ هندی ها هوادار دارد و اکثر توریست ها سعی می نمایند به سواحل توریستی تر مثل آگوندا، آنجونا و … بروند.

  • مکان: گوای جنوبی، 8 کیلومتری ماراگو و 40 کیلومتری پاناجی.

ساحل پالولِم | Palolem

آخرین مورد از بهترین سواحل گوا که به شما معرفی می کنیم در واقع مشهورترین و پرهوادارترین آن هاست. ساحل پالولم با شکل نیم دایره ای اش و درختان نخل سر به فلک کشیده و شن های نرم دقیقا همه آن چیزی است که از یک ساحل زیبا در ذهنمان داریم. این ساحل از زمانی که کشف شد روز به روز شلوغ تر و توریستی تر شد و امروزه یکی از معروف ترین سواحل گوا به حساب می آید. خوشبختانه توریستی شدن این ساحل مانع از ساخت و سازهای دائمی در آن شده و طبیعت زیبای آن به خوبی حفظ شده است. برای اقامت می توانید یکی از کلبه های موقت را انتخاب کنید یا با طی فاصله ای اندک به هتل ها و اقامتگاه های نزدیک بروید. برای زندگی شبانه و میهمانی های پرجنب و جوش هم کافی است به جنوبی ترین قسمت ساحل بروید که معمولا شلوغ تر است.

  • مکان: گوای جنوبی، 43 کیلومتری ماراگو و 76 کیلومتری پاناجی.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت

به "راهنمای سواحل گوا؛ کدام ساحل برای شما مناسب تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سواحل گوا؛ کدام ساحل برای شما مناسب تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید