ردپای تفکر سنتی در صنعت گردشگری کشور

به گزارش عینکی متفکر، رییس دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به نقش فناوری های دیجیتالی در بهبود عملکرد گردشگری در کشورها، گفت: به نظر می رسد که کشور ما هنوز فاصله های جدی با این رویکرد دارد و ردپای تفکر سنتی در عرضه و تقاضا در این بخش هنوز نمود بیشتری دارد.

ردپای تفکر سنتی در صنعت گردشگری کشور

به گزارش عینکی متفکر، سعید هاشمی در آیین افتتاحیه هشتمین مدرسه پاییزی گردشگری که به همت دانشکده علوم گردشگری در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار گردید، اظهار کرد: تحولات دیجیتالی در گردشگری شامل استفاده یکپارچه از نرم افزارهای تحلیلگر، کلان داده، رایانش ابری، اینترنت اشیا، تلفن همراه و توسعه اپلیکیشن ها است.

وی بر کاربرد وسیع تکنولوژی و فناوری در بخش خدمات گردشگری در کشورهای توسعه یافته و مقاصد برتر گردشگری اشاره نمود و گفت: به نظر می رسد شعار روز جهانی گردشگری بر مبنای تحول خواهی در این صنعت از یک سو و لزوم و اهمیت ارائه سرویس مطلوب و به روز از سوی دیگر، طراحی گردیده است.

هاشمی تاکید نمود: قطعا ارائه سرویس مطلوب در گردشگری اساس توسعه گردشگری است و متناسب سازی فرآیندهای فعلی با تحولات دیجیتالی منجر به عرضه مطلوب و رشد تقاضا در این صنعت خواهد شد.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ اضافه کرد: درحال حاضر شاهدیم که فناوری های دیجیتالی، در حال بهبود عملکرد گردشگری در انتقال تجربیات به گردشگران، فرآیندهای عملیاتی و همچنین مدل های کسب و کار هستند ولی میزان این بهبود در کشورهای مختلف بسته به بسترهای موجود دیجیتالی با هم تفاوت دارند. همچنین به نظر می رسد که کشور ما هنوز فاصله های جدی با این رویکرد دارد و ردپای تفکر سنتی در عرضه و تقاضا در این بخش هنوز نمود بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: برای تحولات دیجیتالی در گردشگری باید روش هایی ترویج گردد که در آن سازمان ها و شرکت های گردشگری تمامی فرآیندهای عملیاتی را برای تعاملات مثبت با مشتریان خود به کار بگیرند و با بهره مندی از تکنولوژی، تجربیات متمایز خلق کنند که این امر به دانش محور شدن بیش از پیش گردشگری یاری شایانی می نماید و اهمیت پژوهش های نوین را نیز در این مسیر معین می سازد.

هاشمی با اشاره به ضعف های جدی در بخش های مختلفی چون سیستم های رزرواسیون بلیت، اقامت و همچنین کانال های توزیع و عرضه خدمات گردشگری گفت: با توجه به مباحث توسعه پایدار گردشگری، تحولات دیجیتالی عرصه گردشگری از توانایی بالایی برای ایجاد فرصت های ارزشمند در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و طبیعی برخوردار هستند که قادرند هزینه های توسعه پایدار گردشگری را در کشور کاهش دهند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ هاشمی در سرانجام اظهار کرد: امیدواریم به بهانه شعار روز جهانی گردشگری، دانشجویان، دانش آموختگان و پژوهشگران رشته های علوم گردشگری با درک لزوم این فرآیند، بیش از پیش در عرصه علم و آگاهی فعال گردیده و پژوهش های خود را به این مسیر راهنمایی کرده، نتایج کاربردی استخراج و به جامعه تزریق کنند و همچنین فعالان کسب و کارهای گردشگری نیز بایستی رویکرد سنتی خود به عرضه خدمات و جلب مشتری را به رویکردی تحول گرا تبدیل کرده و اهمیت مباحث دیجیتالی را در بخش رقابت بیشتر درک کنند و دولت نیز بستر هوشمندسازی ارائه خدمات گردشگری را فراهم نماید تا بیش از پیش شاهد توسعه پایدار گردشگری در کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ردپای تفکر سنتی در صنعت گردشگری کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردپای تفکر سنتی در صنعت گردشگری کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید