فیلم کارگردان کهنه کار برزیلی نماینده این کشور در اسکار شد

به گزارش عینکی متفکر به نقل از هالیوود ریپورتر، آموزشگاه فیلم برزیل اعلام نمود که سیرک بزرگ اسرارآمیز را برای شرکت در بخش خارجی زبان اسکار نود و یکم انتخاب نموده است.

فیلم کارگردان کهنه کار برزیلی نماینده این کشور در اسکار شد

این فیلم که نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش در آمد. بازگشت کارلوس(کاکا) جیه گس فیلمساز کهنه کار جنبش سینما نوو برزیل پس از یک دهه به سینماست.

سیرک بزرگ اسرارآمیز که براساس شعری از خورخه دی لیما شاعر و نویسنده برزیلی ساخته گردیده است روایت پنج نسل از یک خانواده اتریشی موفق است که با سیرک های خانوادگی شان در اوایل قرن بیستم به دور جهان سفر می نمایند. ونسان کسل هنرپیشه فرانسوی بازیگر اصلی این فیلم است.

سیرک بزرگ اسرارآمیز چهل و ششمین فیلم برزیلی و هفتمین فیلم کارلوس جیه گس است که به اسکار معرفی می گردد. چیکا د سیلوا (1976)، خداحافظ برزیل (1979) و تی یتای وحشی (1996) از جمله فیلم های جیه گس بودند که پیش از این به اسکار فرستاده شدند و البته هیچ کدام نیز نتوانستند نامزد جایزه اسکار شوند.

در حالی که سینمای برزیل تاکنون هیچ وقت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را از آن خود نکرده اما در تاریخچه سینمای این کشور تعدادی نامزدی در بخش های اصلی جوایز اسکار نیز دیده می گردد مانند فیلم شهر خدا ساخته فرناندو میرلس و کتیا لوند که 5 نامزدی اسکار از جمله کارگردانی را در سال 2004 بدست آورد و یا ایستگاه مرکزی ساخته والتر سالس که در کنار نامزدی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فرناندا مونته نگرو نیز شد و همچنین فیلم بوسه زن عنکبوتی ساخته هکتور بابنکو که جایزه اسکار بهترین بازیگری را برای ویلیام هرت در سال 1986 به ارمغان آورد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فیلم کارگردان کهنه کار برزیلی نماینده این کشور در اسکار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم کارگردان کهنه کار برزیلی نماینده این کشور در اسکار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید