لزوم بهره گیری از بخش خصوصی برای تحقق شهر هوشمند در تهران

به گزارش عینکی متفکر، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران بر الزام بهره گیری از بخش خصوصی برای اجرای طرح های پیاده سازی شهر هوشمند در تهران تاکید نمود.

لزوم بهره گیری از بخش خصوصی برای تحقق شهر هوشمند در تهران

به گزارش عینکی متفکر، محمد فرجود در دومین نشست هم اندیشی نخبگان شهر تهران که با حضور صاحبنظران شهر هوشمند و درباره تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران در حوزه هوشمندسازی برگزار گردید گفت: مجموعه ای از واکاوی های بین المللی و آنالیز شهرهای هوشمند سایر کشورها و همچنین آنالیز اسناد بالادستی کشور و در نظر دریافت اولویت های شورا و شهرداری تهران همگی به عنوان ورودی هایی برای تدوین برنامه پنج ساله سوم در حوزه هوشمندسازی مدنظر نهاده شد.

وی اضافه نمود: حدود 250 عنوان پروژه و اقدام عملی انجام شد و نهایتا این اقدامات به پیش نویس 21 طرح منجر شد که پیش بینی می کنیم در اولین گام برای هوشمندسازی شهر تهران باید عملیاتی شوند.

وی ادامه داد: در گام نخست برنامه ریزی متمرکز بر روی پروژه هایی انجام گردیده که در چهارچوب وظایف شهرداری تهران است و با همکاری بخش خصوصی امکان اجرای آنها محقق می گردد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران تاکید نمود: معتقدیم در تهران برای تحقق شهر هوشمند مجبور به گزینش اجرای طرح ها هستیم، لذا در اولین گام باید صندلی خود را معین کنیم و با در نظر دریافت محدودیت منابع و سوالات و چالش های موجود به صورت گزینشی در جهت برطرف معضلات، طرح هایی متناسب را انتخاب و اجرایی کنیم.

وی اضافه نمود: در انتخاب طرح ها و برای اجرای آنها نگاه به بیرون از شهرداری و به صورت مشارکتی با مردم و سایر دستگاه ها بوده که باید برای جذب این مشارکت به شکل های مختلف اقدام کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به موضوع حمل و نقل به عنوان یکی از چالش های موجود در شهر گفت: با متخصصین مرتبط مشورت کردیم تا اولویت ها و شاخص های شهر را احصاء کنیم، البته بی تردید شاخص ها و اولویت های معین گردیده در این مرحله اولیه هستند و جای آنالیز و چکش کاری بیشتر دارند، لذا در راستای تحقق هوشمندسازی در شهر تهران و معین شاخص ها و اولویت های صحیح نیازمند نظر نخبگان این حوزه هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لزوم بهره گیری از بخش خصوصی برای تحقق شهر هوشمند در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم بهره گیری از بخش خصوصی برای تحقق شهر هوشمند در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید