مراسم بزرگداشت مرحوم فرهاد گرگین پور برگزار می گردد

به گزارش عینکی متفکر، مراسم بزرگداشت مرحوم فرهاد گرگین پور موسیقی دان و نوازنده ایل قشقایی ساعت 17 روز آدینه 5 بهمن ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه مندان در تالار ایوان شمس تهران برگزار می گردد .

مراسم بزرگداشت مرحوم فرهاد گرگین پور برگزار می گردد

نادر نامداری قره قانی دبیر اجرایی مراسم خاطرنشان کرد: به پاس قدردانی و پاسداشت از یک عمر کوشش بی وقفه استاد فرهاد گرگین پور، مراسمی به همت جمعی از دوستداران و علاقمندان این هنرمند در تالار ایوان شمسی برگزار می شود.

زنده یاد فرهاد گرگین پور متولد سال 1327 فرزند حبیب خان گرگین پور از بزرگان موسیقی قشقایی بود که فراگیری موسیقی را از کودکی شروع کرد و بعد از سال ها آموختن در محضر استادان بزرگ موسیقی، عمده تمرکز خود را روی نوازندگی آکاردئون بنا نهاد و در این سال ها آنچنان این ساز را در موسیقی قشقایی به کار گرفت که نوازندگی این ساز جزوی از فرهنگ موسیقایی قشقایی شد. وی طی سال های اخیر در شهرهای مختلفی زندگی می کرد، اما این اواخر برای تدریس در دانشگاه، شهرستان آباده را برای سکونت برگزیده بود که در همین ایام نیز دست از کار و کوشش نکشید و همچنان در عرصه های مختلف موسیقی و ادبیات فعالیت های زیادی را انجام داد.

استاد گرگین پور علاوه بر اینکه در جشنواره موسیقی معلولان حایز رتبه اول شده بود در جریان بسیاری از فعالیت های حوزه موسیقی حضور موثری داشت و در این راه نیز خدمات ارزنده ای انجام داد. آخرین فعالیت وی نیز به حضور در یک فستیوال موسیقی در شهر سمیرم برمی شود که از او و پروین بهمنی طی مراسمی قدردانی شد.

فرهاد گرگین پور از استادان پیشکسوت موسیقی قشقایی چهارشنبه شب نهم آبان ماه سال 97 بعد از مدت ها مبارزه با بیماری سرطان در بیمارستان نمازی شهر شیراز دار فانی را وداع گفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مراسم بزرگداشت مرحوم فرهاد گرگین پور برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم بزرگداشت مرحوم فرهاد گرگین پور برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید