کرمانشاه پایلوت مبارزه با آسیب های اجتماعی قرار گیرد

به گزارش عینکی متفکر، هوشنگ بازوند امروز یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی استان که با حضور دکتر رستم وندی معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی کشور برگزار گردید، گفت: مباحث اجتماعی را وزیر کشور با یک حساسیت ویژه و به عنوان یک اولویت اصلی دنبال می نمایند.

کرمانشاه پایلوت مبارزه با آسیب های اجتماعی قرار گیرد

وی با اشاره به اینکه عدم توفیق در مبازره با آسیب های اجتماعی می تواند کشور را با یک بحران جدی روبرو کند، اضافه کرد: خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت با یک درایت و دور اندیشی و با یک عزم جدی در عرصه مقابله و کاهش معضلات اجتماعی ورود نموده اند. استاندار کرمانشاه توضیح داد: برای اولین بار، دولت تدبیر و امید موضوع بازسازی روحی و روانی زلزله زدگان را با نگاهی ویژه دنبال می نماید و این فعالیت های ارزشمند با محوریت مجموعه بهزیستی به ریاست دکتر محسنی بندپی و دانشگاه علوم پزشکی دنبال می گردد. وی بیان نمود: یکی از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد نشاط اجتماعی با استفاده از پتانسیل های موجود در حوزه های فرهنگ، هنر و ورزش است. بازوند با اشاره به اینکه ورزش یکی از حوزه هایی که می تواند به کاهش آسیب های حوزه اجتماعی کمک کند اضافه کرد:مدیریت ارشد استان با نگاهی ویژه توسعه حوزه ورزش را دنبال می نماید و در زمینه تقویت زیرساخت های این بخش از کمک دولت استفاده می کنیم. این مقام مسئول بیان نمود:116 میلیارد تومان وام ازدواج در 4 ماهه ابتدای سال پرداخت گردیده و بانک ها با شتاب مناسبی این وام را در اختیار زوج های جوان قرار می دهند. وی عنوان داشت: استان کرمانشاه دارای یک مرکزیت اقتصادی و فرهنگی در منطقه است و متاسفانه بخش مهمی از بیکاران و حاشیه نشین های این استان ها به کرمانشاه سرازیر می شوند.

بازوند خاطر نشان کرد: حل مشکلات اجتماعی و حاشیه نشینی مستلزم افزایش اختیارات مدیرانی استانی است و وزارتخانه ها باید این اختیارات را واگذار نمایند.

وی توضیح داد:حوزه آسیب های اجتماعی باید دارای یک ردیف اعتبار ملی باشد تا با استفاده از این منابع بتوان مشکلات این حوزه را حل نمایند. استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: شرایط ویژه کرمانشاه ایجاب می نماید به عنوان یک استان پایلوت در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی در نظر گرفته گردد.

منبع: mehrnews.com

به "کرمانشاه پایلوت مبارزه با آسیب های اجتماعی قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه پایلوت مبارزه با آسیب های اجتماعی قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید