از بادهای رنگارنگ مشتری چه می دانید، دلیل خشک شدن سیاره سرخ چه بود؟

به گزارش عینکی متفکر، تحقیقات جدید این احتمال را می دهند که یک سیارک سرخ در بهرام سقوط کرده و یک سونامی گسترده ایجاد کرده است.

از بادهای رنگارنگ مشتری چه می دانید، دلیل خشک شدن سیاره سرخ چه بود؟

به گزارش خبرنگار ، در این گزارش جدیدترین دانستنی های روز نجوم را دنبال می کنیم.

سقوط سیارکی که مریخ را خشک کرد

سیاره سرخ به احتمال زیاد زمانی دنیا آب با رودخانه ها، دریاچه ها و شاید حتی اقیانوس ها بود؛ تحقیقات جدید این احتمال را می دهند که یک سیارک 3.5 میلیارد سال پیش در اقیانوس سیاره بهرام سقوط نموده و یک سونامی گسترده ایجاد نموده است. مدارک و شواهد موجود در خصوص اقیانوس باستانی احتمالی در نیمکره شمالی مریخ نشان می دهد این اقیانوس در سال های اخیر رو به رشد بوده و اکنون شواهد اضافی حاکی از آن است که یک برخورد بزرگ سیارکى میلیاردها سال قبل یک مگاسونامی در سیاره سرخ بهرام ایجاد نموده است.

بادهای رنگارنگ سیاره مشتری را بشناسید

نمای نزدیک جدید تلسکوپ فضایی هابل که از سیاره مشتری و نشان شاخص این سیاره یعنى لکه قرمز بزرگ برجیس، در تاریخ 27 ژوئن سال 2019 (پنجشنبه 6 تیر سال جاری) گرفته شد، نشان می دهد یک پالت رنگی شدیدتر در ابرهای جو متلاطم برجیس نسبت به سال های گذشته وجود دارد که در حال حرکت است؛ گفتنی است که رنگ ها و تغییرات آنها امکان یافتن سرنخ های مهمی از فرآیندهای در حال اجرا در جو مشتری را فراهم می نماید و این نوارها با اختلاف در ضخامت و ارتفاع در ابرهای یخی آمونیاک ایجاد می شوند. باندهای رنگارنگ نیز که در جهت های مخالف در عرض های مختلف جابجا می شوند، ناشی از فشارهای جوی مختلف است، نوارهای سبک تر هم بلندتر می شوند و ابرهای ضخیم تری نسبت به باندهای تاریک تر دارند.

ربات انسان نمای روسی، فضانوردان را همراهی می نماید

در تاریخ 13 آگوست سال 2019 (سه شنبه 28 امرداد ماه جارى) ناسا در Trident Basin کیپ کاناورال فلوریدا، فضانوردان داگ هورلی و باب بهنکن با تیم هایی از ناسا و SpaceX همکاری می نمایند تا عملیات خروج خدمه از Dragon را انجام دهند و از آن برای حمل انسان به ایستگاه بین المللی فضایی استفاده می گردد؛ تیم ها با استفاده از کشتی Go Searcher برای بازیابی فضاپیمای خود پس از افتادن این فضاپیما در آب استفاده مى نمایند و این دو نفر قرار است برای مأموریت SpaceX Demo-2 به سمت ایستگاه فضایی به عنوان خدمه پرواز نمایند.

برای انجام کارهای مهمتان با مشتری مشورت کنید

در نجوم قدیم سیاره برجیس یا مشترى معروف را سعد اکبر و نیکی یا نیک فرجامى بزرگ مى دانستند؛ به طوری که از آن برای تشخیص اوقات مناسب جهت انجام امور مهم زندگى استفاده می گردد. در آن دوره به سعد و نحس زمان اعتقاد داشتند و همین امر توجه آن ها به این موضوع را تشدید می کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "از بادهای رنگارنگ مشتری چه می دانید، دلیل خشک شدن سیاره سرخ چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بادهای رنگارنگ مشتری چه می دانید، دلیل خشک شدن سیاره سرخ چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید