افتتاح خانه سفال و کارگاه صنایع دستی در زاهدان

به گزارش عینکی متفکر، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زاهدان گفت: به مناسبت هفته صنایع دستی، خانه سفال و کارگاه صنایع دستی زاهدان افتتاح شد.

افتتاح خانه سفال و کارگاه صنایع دستی در زاهدان

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، خدیجه برآهویی امروز 27 خردادماه 1400 اظهار کرد: کارگاه پارچه بافی که به همت صنعتگر شهرستان راه اندازی شده بود به مناسبت هفته صنایع دستی افتتاح شد.

او گفت: این کارگاه دارای بیش از 10 دستگاه پارچه بافی هم زمان در بخش آموزش و تولید فعال است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زاهدان اضافه کرد: تمام دستگاه ها بررسی و آسیب شناسی شده و مسائل دستگاه های بافت رفع شده است که این امر کمک زیادی به بافنده در حین بافت کرده و از مسائل تولید به صورت چشمگیری کاسته است.

او گفت: همچنین خانه سفال زاهدان با حضور مدیرکل و معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با هدف آموزش و تولید محصولات سفالی در خانه ابویی زاهدان افتتاح شد.

براهویی بیان نمود: به دلیل نبود فضای مناسب در مرکز آموزش شهرستان، آموزش سفالگری به علاقه مندان به مدت 5 سال انجام نشده که پس از گذشت این مدت با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این مرکز آموزشی راه اندازی شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "افتتاح خانه سفال و کارگاه صنایع دستی در زاهدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح خانه سفال و کارگاه صنایع دستی در زاهدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید