با محبوب ترین دسرهای ترکیه آشنا شویم

به گزارش عینکی متفکر، اهالی ترکیه تمام مواد غذایی را به نحو احسن استفاده نموده و بهترین غذا و دسرها را درست می نمایند. بنابراین، غذا و دسرهای ترکیه بسیار در بین مردم جهان محبوب هستند. به سبب همین محبوبیت هم هست که ما در مقاله محبوب ترین دسرهای ترکیه، قصد داریم تا شما را با دسرهای خوشمزه ترکیه آشنا کنیم. پس، ما را در جهانی معروف ترین دسرهای ترکیه همراهی فرمایید.

با محبوب ترین دسرهای ترکیه آشنا شویم بیشتر بخوانیدسفر به ترکیه | بهترین مقصد گردشگری ترکیه

Kunefe

مواد اولیه این مورد از محبوب ترین دسرهای ترکیه تشکیل شده از رشته های باریک مخصوصی که برای شیرینی پزی استفاده می شوند و برای طعم بهتر این دسر، از یک اسکوپ بستنی وانیلی یا پنیر ذوب شده بهره می برند.

باقلوا (Baklava)

باقلوا از چند لایه خمیر درست شده و روی آن شهدی غلیظ ریخته می شود. طعم این مورد از معروف ترین دسرهای ترکیه از فندق، بادام، گردو یا پسته بوده که در بین لایه ها قرار دارند. این دسر بسیار هوادار داشته و به عنوان میان وعده یا دسر بعد از غذا سرو می شود.

Asure

مردم ترکیه دینشان سنی بوده و در ماه محرم بر این عقیده هستند که روز 10 محرم، کشتی حضرت نوح به ساحل رسیده و پیروان ایشان با هرآنچه داشتند، چیزی مانند عاشوره درست کردند و به همگان دادند. با توجه به همین عقیده، این دسر شکل گرفت. عاشوره نوعی نذری مردم ترکیه بوده که آن را در روزهای 10 تا 15 محرم درست می نمایند. مواد تشکیل دهنده این مورد از دسرهای خوشمزه ترکیه پسته، بادام، میوه ها و غلات هستند.

Profiteroles

این دسر که با خمیر پاف درست شده و داخلش از خامه پر می شود، برای تزیین، رویش شکلات آب شده می ریزند. این شیرینی ریشه غربی دارد.

لقمه (Lokme)

در شهر استانبول دست فروش ها این غذا را می فروشند و بسیار در بین مردم محبوب است. از این دسر به عنوان یک میان وعده شیرین استفاده می نمایند. این شیرینی ها از تکه های خمیر تشکیل شده اند که در روغن سرخ شده و شربتی غلیظ رویشان ریخته می شود.

Tavuk Gogsu

این دسر که از شیر و تخم مرغ درست می شود، به صورت پودینگ بوده و بسیار برای سلطان های عثمانی محبوب و لذیذ قلمداد می شد. تست کردن این پودینگ لذیذ برای همگان می تواند جالب باشد. در زبان ترکی نام این دسر به معنای سینه مرغ بوده و با توجه به نامش، طرز تهیه اش بسیار برای همگان جالب هست.

پودینگ برنج (Sutlac)

این پودینگ که ریشه در غرب دارد و با برنج و دارچین تزیین می شود، محبوب ترین دسر در ترکیه است.

Dondurma

این دسر یک نوع بستنی است و شما در زمانیکه وقتتان را در خیابانها می گذرانید، می توانید بدنبال بستنی های سنتی باشید و با خوردن آنها لذت ببرید. این بستنی های سنتی از مدل غربی غلیظ تر هستند و آب نمی شوند.

Kazandibi

این دسر که نوعی پودینگ است، به طور معمول با بستنی سرو می شود و در اصل، به معنای ته دیگ یا ته قابلمه است. این پودینگ را با شکر سوخته یا قهوه ای میل می نمایند.

در ادامه بخوانیدغذاهای محلی استانبول: با بهترین غذاهای ترکیه آشنا شویدمنبع: همگردی

به "با محبوب ترین دسرهای ترکیه آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با محبوب ترین دسرهای ترکیه آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید