جشنواره نورپردازی، لندن را غرق در نورهای رنگارنگ کرد

به گزارش عینکی متفکر، هفته گذشته، لومیر لندن (Lumiere London - بزرگ ترین جشنواره نورپردازی در لندن) در مرکز انگلستان شروع شد و بیش از 30 مکان مختلف و معروف این شهر را غرق نورهای رنگارنگ کرد که جلوه ای متفاوت به این منظره ها گردشگری لندن داد. هنرمندان محلی و بین المللی وارد لندن شدند و با خود نورافکن های 3 بعدی به همراه آوردند. راه اندازی و نصب تعاملی نورافکن ها بین این هنرمندان و سایر موارد جانبی در نهایت نورپردازی فوق العاده ای را وارد این شهر کرد.

جشنواره نورپردازی، لندن را غرق در نورهای رنگارنگ کرد

لندنی ها تا هفدهم ژانویه (27 دی ماه) با مشاهده چراغ های نورانی به شکل ماهی های درخشان، پرنده در خیابان ها یا نقاشی های نورانی روی کلیسای وست مینستر (Westminster Abbey) به آنها خیره خواهند شد.

مردم می توانند در این جشنواره، اثر هنری به نام 195 پیکادلی (195 Piccadill) که به وسیله هنرمندی به نام نواک (NOVAK) از لندن اجرا شده بود، مشاهده نمایند.

مردم در میدان لستر (Leicester Square) از میان باغ نوری که به وسیله هنرمندی به نام تلت (TILT) روی صفحه نمایشی نصب شده است، عبور می نمایند.

نصب آکواریوم به وسیله بندتو بوفالینو و بنویت دسکیل (Benedetto Bufalino & Benoit Deskill) روی صفحه نمایشی در میدان گروس ونور (Grosvenor Square) لندن صورت گرفته است. یک کیوسک تلفن عمومی قرمز رنگ در می فیر (Mayfair) به آکواریوم زنده ای تبدیل شده که ماهی های مختلف، روی آن در حال حرکت بودند.

کلیسای وست مینستر (Westminster Abbey) در لندن نیز به وسیله اثر هنری به نام روح نور یا همان نام لایت آف اسپریت (Light of the Spirit) به وسیله پاتریک وارنر (Patrice Warrener) نورپردازی شده است.

مردم برای تماشای آثار هنرمندانی به نام تاپ لا دیزاین/ کاترین کارت (Top la Design/Catherine Garret) به نام هنری الفان استیک (Elephantastic) روی ساختمانی در نزدیکی پیکادلی (Piccadilly) لندن گرد هم جمع شده اند.

مجسمه از تمثال لس ویگروس (Les Voyageurs) در هوا به وسیله سدریک بورگن (Cedric Le Borgne) در میدان سنت جیمز (St James Square) به پرواز در آمده بود.

در یک اثر هنری دیگر، نقطه های نوری به وسیله هنرمندی به نام کلاری کانلی (Cleary Connolly) در پل بتل (Battle Bridge) لندن کنار هم گرد آمده بودند و یک تصویر یا بهتر است بگوییم یک اثر هنری نیز به وسیله دانش آموزان دبیرستانی آلمانی (German Gymnasium) و براساس روانشناسی ادراکی (perceptive psychology) روی یک سالن ورزش در امتداد چهار راه کینگز (Kings Cross) به نمایش عایدی.

اثر هنری به نام غواص (Diver) به وسیله ران هسلدن (Ron Haselden) روی باشگاه ورزشی و استخر کینگز کراس در پارک لوئیس کیوبیت (Lewis Cubitt) روی دیوار منعکس شده بود. این مجسمه ساخته شده از نور 17 متری نیز، در حال شیرجه زدن به داخل آب به صورت نورانی ترسیم شده است.

کلیسای وست مینستر در لندن نیز به وسیله لایت آف اسپریت (نور روح) روشن شده است. هنرمند دیجیتال فرانسوی نیز از تکنیک کرومالیت (chromalithe) برای برجسته کردن دروازه غربی کلیسا استفاده نموده بود.

اثر هنری ل لومینئوس ((Les Lumineoles به وسیله هنرمند معروف فرانسوی پوتره پار ل ونته (Porte Par Le Vent) بالای خیابان پیکادلی در لندن به نمایش عایدی.

در این تصویر نیز یک خانم به اثر هنری با نام ریسندگی شب با رنگ های زنده (Spinning Night in Living Colour) اثر ایلین باک هولتز (Elaine Buckholtz) در لندن نگاه می نماید.

این تصویر نیز نمایش دهنده یکی از برجسته ترین آثار هنری در این جشنواره است که به وسیله گروه لاپس/ توماس ویسیره (LAPS/Thomas Veyssire) در خیابان رگنت (Regent Street) لندن نظر تعداد زیادی از بازدیدنمایندگان را به خود جلب کرد.

همان طور که مشاهده می کنید، سیرکی از پویانمایی های نوری به وسیله هنرمندی به نام اوکوبو (Ocubo) روی ساختمان گرانری در میدان گرانری (Granary Square) خودنمایی می نماید.

اثر هنری دیگری با عنوان لندن 1.8 به وسیله جانت اکلمن (Granary Square) بالای سیرک آکسفورد لندن نصب شده است. مجسمه که از هزاران متر ریسمان ساخته شده است بعد از اثرات زلزله مهیب ژاپن و سونامی سال 2011 به این نام ملقب شده است. در اثر این سونامی بزرگ چرخش زمین به صورت لحظه ای افزایش یافت و طول روز را به مدت 1.8 میکروثانیه کوتاه تر کرد.

منبع: Mashable

منبع: کجارو

به "جشنواره نورپردازی، لندن را غرق در نورهای رنگارنگ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره نورپردازی، لندن را غرق در نورهای رنگارنگ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید