ورود به 10 فرودگاه خوش منظره جهان

به گزارش عینکی متفکر، منظره قابل تماشا از پنجره هواپیما صرفا محدود به ابرهای سفید و لکه های قهوه ای روی زمین نیست، بلکه هنگام فرود هواپیما جذاب تر و جالب تر می شود و برخی از فرودگاه های جهان نیز دارای منظره بی نظیری هستند. برای مشاهده 10 منظره برتر فرودگاه های جهان در ادامه همراه خبرنگاران باشید!

ورود به 10 فرودگاه خوش منظره جهان

مشاهده منظره فرودگاه از فراز آسمان بسیار جالب و هیجان انگیز است.

در ابتدای سال جاری، وب سایت PrivateFly تحقیقی جهانی را در مورد منظره فرودگاه های جهان انجام داده و پس از بررسی نتایج، 10 فرودگاه از میان 147 فرودگاه سراسر جهان، به عنوان خوش منظره ترین فرودگاه ها انتخاب شده اند. طبق 3000 رای جمع آوری شده در ماه های مارس و آوریل، فرودگاه کوئینز تاون نیوزیلند رتبه نخست را کسب کرده و رتبه های بعدی به ترتیب در اختیار فرودگاه McCarran لاس وگاس و فرودگاه Nice Cote DAzur فرانسه است. طبق اظهارات مدیرعامل PrivateFly این لیست ترکیبی از فرودهای خوش منظره برای مسافران و همچنین خلبان ها ارائه کرده است. به هنگام پرواز بر فراز این فرودگاه ها شاهد منظره های زیبایی اعم از کوه ها، آسمانخراش ها و .... از پنجره خواهید بود.

در سال های قبل نیز رتبه نخست در اختیار فرودگاه های نیس کوت دازور فرانسه (2014)، سنت مارتن کارائیب (2013) و باررا اسکاتلند (2012) قرار داشت.

1. فرودگاه کوئینز تاون، نیوزلند

این فرودگاه در در ناحیه جنوب غربی جزیره جنوبی نیوزیلند قرار گرفته است و بر فراز این فرودگاه می توان شاهد مناظر زیبای کوه ها، دریاچه ها و رودخانه های وحشی بود.

2. فرودگاه مک کارن لاس وگاس، ایالات متحده

پدیدار شدن منظره شگفت انگیز شهر لاس وگاس در میان بیابان و مشاهده بلوار آن از بالا بسیار هیجان انگیز است.

3. فرودگاه نیس کوت دازور (Nice Cote DAzur Airport)، فرانسه

این فرودگاه در فاصله 6 کیلومتری جنوب غربی شهر نیس و در ناحیه AlpesMaritimes فرانسه قرار گرفته است و مسافران به محض ورود وارد منطقه کوت دازور کشور فرانسه می شوند.

4. فرودگاه باررا، اسکاتلند

تنها فرودگاه جهان که دارای برنامه برای پرواز و فرود جت های شخصی در ساحل است. به هنگام جزر و مد، باند فرودگاه زیر آب قرار می گیرد.

5. فرودگاه سنت مارتن (فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا)، کارائیب

در این فرودگاه در لحظه نزدیک شدن هواپیما افراد حاضر در ساحل سریع دست به کار شده و تلاش می کنند تا این لحظه هیجان انگیز را با دوربین های عکاسی خود ثبت کنند.

6. فرودگاه سبا (Juancho E Yrausquin)، جزایر کارائیب هلند

تنها فرودگاه موجود در جزیره سبای کارائیب که دارای کوتاه ترین باند پرواز تجاری جهان به طول 2090 کیلومتر است که صرفا قابل استفاده برای هواپیماهای کوچک و هلی کوپتر است. اطراف این فرودگاه پوشیده از تپه هایی است که تا داخل دریا امتداد می یابند.

7. فرودگاه بیلی بیشاپ، کانادا

فرودگاه تورنتو که با امکانات محدودی در جزیره ای در دریاچه آنتاریو، بزرگترین شهر کانادا قرار گرفته است. امکان دسترسی به این فرودگاه فقط با کشتی امکان پذیر بوده و توسط خطوط هوایی محلی، پروازهای خصوصی و اورژانس های پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

8. فرودگاه گیبرالتار، انگلستان

این فرودگاه در فاصله 500 متری مرکز شهر قرار داشته و باند فرود آن یکی از جاده های اصلی جزیره است. از این رو، هنگام نشست و برخاست هواپیما، عابران و خودروها مجبور به توقف هستند.

9. فرودگاه لندن، انگلستان

به دلیل نزدیکی فرودگاه به مرکز شهر، نیازی به استفاده از قطار سریع السیر نیست و از پنجره هواپیما می توان منظره بی نظیر لندن و تامس را مشاهده کرد. ولی برخلاف منظره زیبا، فرود در این فرودگاه لندن خلبان ها را دچار مشکل می کند. باند فرودگاه 5.8 درجه در خلاف حد معمول (3 درجه) است.

10. فرودگاه کیپ تاون، آفریقای جنوبی

طبق نتایج نظرسنجی این فرودگاه در رده دهم قرار داشته و به هنگام پرواز بر فراز این فرودگاه می توانید منظره بی نظیری از کوه های معروف آفریقای جنوبی را در فاصله 47 کیلومتری فرودگاه مشاهده کنید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com

به "ورود به 10 فرودگاه خوش منظره جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود به 10 فرودگاه خوش منظره جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید