سخت ترین بازی های سال 2021؛ به دسته خود رحم کنید!

به گزارش عینکی متفکر، سال 2021 را نمی توان سال بازی های سخت دانست. با این حال برای افرادی که علاقه مند به این سبک بازی هستند، نمونه هایی عرضه شد که آن ها ناامید نشوند. حال در این متن ما قصد داریم تا به تعدادی از بازی های سخت که کنترلر شما را در خطر شکستن قرار می دهند، اشاره کنیم.

سخت ترین بازی های سال 2021؛ به دسته خود رحم کنید!

در اصل می توان گفت که سال 2021 حتی برای بازی های معمول هم چندان خوب نبود. از متروید درد (Metroid Dread) تا رزیدنت اویل 8، شرکت های بزرگ هم تصمیم گرفتند تا بازی های خود را چالش برانگیز نمایند. حداقل بسیاری از آن ها با افزودن سختی انتخابی به کاربر اجازه می دهند تا تجربه را نسبت به توان خود تنظیم کند.

نکته جالب اینجاست که بسیاری از بازی های سخت در سبک ایندی هستند. به دلیل اینکه شرکت های بزرگ مجبورند برای جذب مخاطبان بیشتر بازی های خود را کمی آسان نمایند.

10. سایه سایبری (Cyber Shadow)

تهیه نماینده: Yacht Club Games / سازنده: Mekaskull

سبک: اکشن دو بعدی

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، کامپیوتر، نینتندو سوییچ

این بازی را می توان یکی از نمونه هایی دانست که به طرز ناجوانمردانه ای نادیده گرفته شد. به خصوص اینکه سختی آن بیشتر به دوران قدیمی بازی های 8 و 16 بیت باز می گشت.

سایه سایبری از تعدادی مکانیک های تازهی استفاده می نماید تا به مقدار بازی های قدیمی غیر منطقی نباشد. با این حال سازندگان آن همچنان سعی کردند که زبان طراحی قدیمی را حفظ نموده و در بعضی مراحل شما را عذاب دهند. مانند چیزهایی که در مجموعه کستلوانیا (Castlevania) هم وجود داشت. هواداران این بازی های قدیمی قطعا از وجود چنین جنبه هایی لذت خواهند برد. با این حال افراد دیگر قطعا از وجود آن عذاب خواهند کشید.

9. ذبح اسحاق: توبه (The Binding of Isaac: Repentance)

تهیه نماینده: Nicalis Inc / سازنده: Nicalis

سبک: روگ لایک

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری، کامپیوتر، نینتندو سوییچ

بازی ذبح اسحاق را می توان به عنوان یک روگ لایک (Rogue Like) کلاسیک دانست. با این حال این بازی تعدادی محتوای تازه دارد که حس قدیمی بودن را به شما نمی دهد.

بیشتر این محتوای تازه به گونه ای طراحی شدند که گویی شما در این بازی حرفه ای هستید. حال بحث اینجاست که حرفه ای شدن در این بازی بسیار طول خواهد کشید. حتی امکان دارد در مدت بازی خود یکی دوتا از وسایل خود را خرد کنید. با این حال بازی آنچنان زیبا طراحی شده که شما را درگیر خواهد نمود. حتی با وجود دردناک بودن آن شما همچنان به تجربه ادامه خواهید داد.

8. درب مرگ (Deaths Door)

تهیه نماینده: Devolver Digital / سازنده: Acid Nerve

سبک: نقش آفرینی اکشن

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری، کامپیوتر، نینتندو سوییچ

بازی درب مرگ از تعادل خوبی برخوردار است. به این معنا که شما زمان زیادی دارید تا راهکارهای آن را بیاموزید. این بازی یک ترکیب از زلدا و دارک سولز است که تا خاتمه شما را چالش خواهد نمود. مبارزات در درب مرگ همیشه شما را هیجان زده خواهد نمود. همینطور اینکه گشت و گذار در این جهان اصلا آسان نخواهد بود. تمرکز اصلی این بازی در اینجاست که شما باید راه خود را پیدا کنید. به همین خاطر اگر از این کار خوشتان نمی آید قطعا تجربه این بازی برای شما عذاب خواهد بود.

7. نینجا گایدِن: مجموعه مستر (Ninja Gaiden: Masters Collection)

تهیه نماینده: Koei Tecmo Entertainment / سازنده: Team Ninja

سبک: اکشن سوم شخص

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر، نینتندو سوییچ

همیشه بحث این بوده که بازی های بازسازی شده یا ریمستر جایگاهی در فهرست برترین ها ندارند. با این حال واقعا سخت است که در خصوص موارد سخت صحبت کنیم و اشاره ای به نینجا گایدن نکنیم. این مجموعه یکی از سخت ترین بازی های اکشن و سه بعدی در تاریخ است.

نینجا گایدن به طور کلی به سبک خاصی از مبارزه احتیاج دارد. در اصل مبارزات این بازی چیزی بین دویل می کرای (Devil May Cry) و دارک سولز است. شما احتیاج به تکنیک بسیار خوب برای مبارزه دارید. از طرفی تعداد دشمنان نیز بسیار زیاد هستند و تصمیم گیری کمی سخت است. تمام این ها اشاره می نمایند که مجموعه نینجا گایدن بسیار سخت است.

6. بازگشت برای خون (Back 4 Blood)

تهیه نماینده: Warner Bros Games / سازنده: Turtle Rock Studios

سبک: اکشن اول شخص

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری، کامپیوتر

زمانی که یک شرکت سازنده اعلام کند که بازی اش بیش از حد سخت است، قطعا در این فهرست جای خواهد گرفت. بازگشت برای خون یک حالت کابوس (Nightmare) دراد که به شدت عصبانی نماینده است. به حدی که می توان آن را سخت ترین در میان حالت های انتخابی دانست. این سطح از سختی به حالتی است که شما به توانایی های خود شک خواهید کرد. به دلیل اینکه امکان ندارد تیم سازنده یک بازی را اینگونه طراحی نمایند. به همین خاطر زمانی که سازندگان بازگشت برای خون اعلام کردند که این بازی بیش از حد سخت است برای بسیاری از افراد راضی نماینده بود. با این حال این سطح از سختی کاری خواهد نمود تا شما همیشه از هم تیمی های خود بدتان بیاید!

5. ریترنال (Returnal)

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Housemarque

سبک: اکشن سوم شخص روگ لایک

پلتفرم ها: پلی استیشن 5

بعضی از حواشی در خصوص سختی ریترنال بیش از حد بودند. به خصوص اینکه شرکت سازنده این بازی نیز در ادامه با آپدیت های بسیار سعی کرد تجربه این بازی را آسان تر کند. با این حال ریترنال همچنان یکی از چالش برانگیزترین عناوین سال 2021 است.

چیزی که ریترنال را از دیگر بازی های روگ لایک جدا می نماید، شوتر جهنمی بودن آن است. عادل کردن به این بازی کمی سخت است. به خصوص اینکه جهانی آن 3 بعدی بوده و پر از چیزهای کشنده است. همین طور اینکه تفاوت میان یک دور خوب با یک دور بد تنها می تواند وابسته به شانس باشد.

4. تیغه تاریکی (Blade of Darkness)

تهیه نماینده: SNEG / سازنده: Rebel Act Studios

سبک: نقش آفرینی

پلتفرم ها: کامپیوتر (بازسازی بازی اصلی، عرضه شده در 2001)

تیغه تاریکی عرضه ای دوباره از یک بازی اکشن و ماجراجویی کلاسیک است. این بازی زمانی به عنوان آغاز بازی های سولزلایک مدرن شناخته می شد. در اصل این بازی واقعا از زمان خود جلوتر است. بعلاوه قیاس آن با بازی های دیگر واقعا درست نیست به دلیل اینکه سطح سختی آن واقعا فرق دارد.

مبارزات در تیغه تاریکی یک مجموعه از حرکات ترکیبی و سیستم بسیار سخت است. چیزی که زمانی که آن را بیاموزید دیگر بازی های دیگر برایتان خسته نماینده خواهد شد. در اصل می توان گفت که سیستم مبارزه در این بازی مشابه سیستم مبارزه با لایت سیبر (Light Saber) در Old Jedi Knight است. تنها بسیار پیچیده و سختتر. با این حال هر مبارزه در این بازی بسیار جالب بوده و در یاد شما خواهد ماند.

3. داستان های آهن (Tails of Iron)

تهیه نماینده: United Label / سازنده: Odd Bug Studio

سبک: نقش آفرینی اکشن

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری، کامپیوتر، نینتندو سوییچ

زمانی که در توضیحات یک بازی ذکر شده باشد که مبارزات بی رحمانه خواهد بود شما با یک تجربه جالب روبه رو هستید.

سیستم مبارزه در داستان های آهن به شما اجازه اشتباه نمی دهد. تنها یک حرکت اشتباه یا یک ضربه اشتباه شما را به کشتن خواهد داد. به همین خاطر شما باید به طور کامل حرکات دشمن را بدانید. اگر شما حالت زن (Zen) را پیدا کنید، بازی برای شما راحت تر خواهد شد. قطعا با این حجم از سختی شما فرصت برای خلاقیت نخواهید داشت. با این حال شما باید تمام کوشش خود را بکنید که به برترین نحو بازی کنید و روش درست را پیدا کنید.

2. قدیمی ترین ارواح (Eldest Souls)

تهیه نماینده: United Label / سازنده: Fallen Flag Studio

سبک: نقش آفرینی

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری، کامپیوتر، نینتندو سوییچ

نمی توان یک فهرست از بازی های سخت نوشت و اشاره ای به یک بازی سولز لایک نکرد. قدیمی ترین ارواح به راحتی سخت ترین بازی در این سبک در سال 2021 است.

قدیمی ترین ارواح مانند بازی های سولزلایک دیگر پر از باس است. این بازی شما را مجبور خواهد نمود تا بین دشمنان بزرگ به طور مداوم جابه جا شده و خود را به چالش بکشید. نکته اینجاست که شما زمان زیادی ندارید تا خود را برای چالش بعدی آماده کنید. حتی فرصت ارتقاء هم نخواهید داشت. اساس بازی اینجاست که شما فرصت زیادی برای جمع آوری در این بازی ندارید. به همین خاطر بعضی مبارزات قدیمی ترین ارواح بسیار سخت بوده و قطعا کنترلر شما را به خطر می اندازند.

1. ارواح و گابلین ها: رستاخیز (Ghosts ‘n Goblins Resurrection)

تهیه نماینده: Capcom / سازنده: Capcom

سبک: سکوبازی اکشن دو بعدی

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر، نینتندو سوییچ

هیچکس سختی مجموع ارواح و گابلین ها را انکار نمی نماید. در اصل این بازی به حدی سخت است که بسیاری از افراد آن را به اتمام نمی رسانند. از طرفی رستاخیز هم تأییدیه ای از این ماجرا است. به طور کلی این مجموعه را می توان تعدادی از سخت ترین بازی های ساخته شده دانست.

ریمستر این بازی قطعا تجربه آن را کمی روان تر نموده است. با این حال کپکام تمام کوشش خود را نموده که این بازی به طرز غیرقابل باوری سخت باشد. شما هم قطعا از این ماجرا ناراحت نخواهید شد به دلیل اینکه مرگ شما در این بازی جزئی از تجربه آن است.

منبع: Denofgeek.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "سخت ترین بازی های سال 2021؛ به دسته خود رحم کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخت ترین بازی های سال 2021؛ به دسته خود رحم کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید