علم و تکنولوژی

تلسکوپ جیمز وب آماده رصد اعماق جهان می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، تلسکوپ جیمز وب 38 روز را در فضا گذرانده و محقق ارشد آن گفت ابزار در حال تنظیم است تا به زودی جهان را کشف کند.

22 اردیبهشت 1401

آنالیز فرصت های تحول دیجیتال برای استارتاپ ها

به گزارش بازرگانیخبرنگاران به نقل از روابط عمومی ایرانسل، این پنل تخصصی، با عنوان تحول دیجیتال و فرصت های آن برای استارتاپ ها با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه، از جمله معاون استراتژی گروه اسنپ، دیروز شنبه 21 اسفند 1400، از ساعت 16 تا 18، در مرکز نوآوری...

16 اردیبهشت 1401

افشای مشخصات گوشی آینده اپو K10

گوشی Oppo K10 با پشتیبانی از شارژ سریع 80 واتی در وبسایت صدور گواهینامه 3C معرفی شده است.

10 اردیبهشت 1401

به این دلایل روغن جامد استفاده نکنید!

مصرف روغن های جامد و نیمه جامد، باعث رسوب اسید های چرب اشباع در رگ ها، تنگی و انسداد عروق قلب و سکته قلبی می شود؛ بنابراین برای حفاظت از قلب خود این روغن ها را مصرف نکنید.

8 اردیبهشت 1401

شکایت 3.2 میلیارد دلاری انگلیس از فیس بوک

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، بر اساس شکایت یادشده فیس بوک از تسلط خود بر بازار فناوری دیجیتال برای کنار زدن رقبا و نیز سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی حدود 44 میلیون کاربر سوءاستفاده نموده است. این شرکت قبلاً با شکایت مشابهی در خاک آمریکا نیز روبرو...

26 فروردین 1401

گوگل با معرفی تراول ترندز، امکان مقایسه هزینه های سفر را فراهم کرد

گوگل علاوه بر ابزارهای مختلفی که به صنعت گردشگری معرفی نموده است، ابزار جدیدی به نام تراول ترندز دارد که امکان مقایسه هزینه های سفر را فراهم می نماید.

23 فروردین 1401

تغییرات نو قوانین کشتی آزاد و فرنگی اعلام شد

تهران (پانا) - اتحادیه جهانی کشتی برخی از قوانین کشتی را تغییر و بر روی وب سایت رسمی خود انتشار داد.

20 فروردین 1401

سخت ترین بازی های سال 2021؛ به دسته خود رحم کنید!

سال 2021 را نمی توان سال بازی های سخت دانست. با این حال برای افرادی که علاقه مند به این سبک بازی هستند، نمونه هایی عرضه شد که آن ها ناامید نشوند. حال در این متن ما قصد داریم تا به تعدادی از بازی های سخت که کنترلر شما را در خطر شکستن قرار می دهند، اشاره کنیم.

18 فروردین 1401

نکاتی ضروری که قبل سفر با قطار باید بدانید!

برای بسیاری از ما، سفر با قطار می تواند به یک تجربه ناب تبدیل گردد. همواره امنیت و اطمینانی که از سفر با قطار داریم بیشتر از سفر با اتوبوس و یا هواپیما در فکر ما حک شده است. اگر قصد سفر در تعطیلات با قطار را دارید می دانید که پیدا کردن و رزرو آنلاین بلیط...

8 اسفند 1400

پرتره استاد شهرام اقبال زاده در ایستاده در چهار راه فرهنگ و تاریخ

خبرگزاری خبرنگاران-زندگی حرفه ای استاد شهرام اقبال زاده از قاب حکایت دل شبکه چهار سیما، دوشنبه بیست و هفتم دی ماه پخش خواهد شد.

7 اسفند 1400

توسعه بازار بین المللی با کارگزاران برای صادرات محصولات فناورانه

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، مهدی قلعه نوی در نشست دانش آموختگان سوری دانشگاه های ایران با اشاره به فعالیت کارگزاران صادراتی ایرانی در دیگر کشورها، گفت: این کارگزاران صادراتی بقای شرکت ها در بازار صادراتی را تضمین می نمایند. آنها...

3 اسفند 1400

گلکسی تب S8 شاید بدون شارژر عرضه گردد

این طور که به نظر می رسد سامسونگ می خواهد سیاستی را که سال گذشته در عرضه گوشی هایش در پیش گرفت این بار برای تبلت های سری گلکسی تب S8 هم تکرار و آن ها را بدون شارژر درون جعبه راهی بازار کند.

2 اسفند 1400

مشکل داغ کردن گوشی های اندرویدی پرچم دار سال 2022 ممکن است جدی باشد

شاید این مسأله خیلی نو نباشد اما باید بدانید تراشه های به کار رفته در پرچم داران اندرویدی سال 2022 با مشکل داغ شدن روبرو شده اند.

20 بهمن 1400

بیش از 60 درصد توزیع کود و بذر لرستان به وسیله سامانه ساتنال اجرا شده است

خبرنگاران/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از 60 درصد توزیع کود و بذر لرستان به وسیله سامانه ساتنال اجرا شده است.

19 بهمن 1400

اپل اولین شرکت 3 تریلیون دلاری دنیا شد

اپل ساعاتی قبل به اولین شرکت سهامی عام دنیا با ارزش 3 تریلیون دلار تبدیل شد. برای اینکه اهمیت این رقم را درک کنید، باید بگوییم که اگر ارزش شرکت های دیزنی، نتفلیکس، کوکاکولا، مک دونالد، AT&T، بویینگ، IBM و فورد را جمع بزنیم، باز هم به پای ارزش شرکت اپل نمی...

17 بهمن 1400

حمایت ویژه وزارت علوم از پژوهشگران فعال در برطرف نیازهای کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین نظام نوآوری و حمایت ویژه از پژوهشگران فعال در حوزه برطرف نیازهای کشور اطلاع داد.

14 بهمن 1400

جشنواره نورپردازی، لندن را غرق در نورهای رنگارنگ کرد

هفته گذشته، لومیر لندن (Lumiere London - بزرگ ترین جشنواره نورپردازی در لندن) در مرکز انگلستان شروع شد و بیش از 30 مکان مختلف و معروف این شهر را غرق نورهای رنگارنگ کرد که جلوه ای متفاوت به این منظره ها گردشگری لندن داد. هنرمندان محلی و بین المللی وارد لندن شدند...

29 دی 1400

چگونه تنظیمات Accessibility آیفون را برای اپ های مختلف شخصی کنیم؟

یکی از ویژگی های نرم افزاری که اپل همیشه در مورد آن جدی بوده، دسترسی یا همان Accessibility است. دستگاه های اپل طیف وسیعی از ویژگی های دسترسی را دارند تا اطمینان حاصل شود که همه افراد با مهارت ها و توانایی های متفاوت، می توانند از آن ها استفاده کنند.

26 دی 1400

ورود نسل تازه پهپادهای نقشه بردار به آسمان کشور، حرکت در راستا توسعه تصویربرداری هوایی

اهمیت نقشه برداری هوایی به وسیله پهپادها و رعایت موضوعات امنیتی سبب شده شرکت های دانش بنیان، ورودی جدی به این حوزه داشته باشند.

25 دی 1400

سهم ناچیز محققان در برطرف آلودگی هوا، فناوری محیط زیستی مشتری ندارد

دکتر محمد رحمانی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به خبرنگاران گفت: طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی (WHO)، آلاینده هر ماده ناخواسته ای است که به شکل جامد، مایع و یا گاز است که وارد محیط می گردد و جان موجودات زنده را تهدید می نماید.

25 دی 1400
تعداد: (223)