سینما ایران ارومیه میزبان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود

به گزارش عینکی متفکر، خبرنگاران/آذربایجان غربی رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصدی سینما ایران ارومیه خبرداد.

سینما ایران ارومیه میزبان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود

احد هوشمند در گفت و گو با عینکی متفکر با اشاره به آخرین شرایط تعمیر و نوسازی سینما ایران ارومیه اضافه کرد: این سینما شامل 2 سالن اصلی با گنجایش 500 نفر و VIP به ظرفیت 38 نفرخواهد بود که مراحل رنگ آمیزی، تهیه سیستم های صوتی و کف پوشی سالن ها صورت گرفته و با برنامه ریزی صورت گرفته همزمان با جشنواره فیلم فجر در 11 بهمن ماه افتتاح می گردد.

وی علت تاخیر در برنامه زمانبدی شده را زیباسازی و رنگ آمیزی لابی، بوفه و راهروهای جانبی عنوان نمود و گفت: طبق برنامه ، هدف تنها بازسازی سالن اصلی تا اول آذرماه بود اما زیباسازی های راهرو باعث شد کار مطابق زمانبندی پیش نرود.

هوشمند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این سینما توضیح داد: نصب تجهیزات بروز همچون سیستم صوتی، پرده سینما، جایگاه، نصب کف پوشها، رنگ امیزی راهرو و تبدیل یک سالن به 2 سالن مجزا از اقدامات صورت گرفته در این سینماست که در این راستا 26 میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با بیان اینکه اکران فیلم های فجر در این سینما انجام می گردد، اظهار کرد: حوزه هنری استان برای اکران فیلم های فجر سال جاری در سینما ایران اعلام آمادگی نموده است که یک هفته به زمان شروع اکرانفیلم های فجر، اسامی فیلم ها برای اکران در ارومیه اعلام می گردد.

وی با بیان اینکه هدف حوزه هنری استان ایجاد 13 سالن سینما در ارومیه است، خاطر نشان کرد: برای احداث و نوسازی این سالنهای سینما نیازمند مساعدت استانی هستیم تا این سالنهای سینما برای استفاده اهالی فرهنگ و هنر شهر طبق زمانبندی آماده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سینما ایران ارومیه میزبان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینما ایران ارومیه میزبان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید