13 ایده تزئین درخت کریسمس کم هزینه و آسان

به گزارش عینکی متفکر، ایده تزئین درخت کریسمس حتی برای غیر مسیحی ها یک سرگرمی فوق العاده مجذوب کننده و دوست داشتنی است. معمولاً خرید تزئینات درخت کریسمس برای خیلی از خانواده ها بسیار هزینه بر است، اما ما به شما یاد می دهیم چطور با ایده های جالب و کم هزینه درخت کریسمس را تزیین کنید. آیا می دانید چطور خودتان در خانه تزئینات درخت کریسمس درست کنید؟ چطور می توان یک درخت کریسمس متفاوت ساخت و طراحی کرد؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله خبرنگاران می توانید با 13 ایده نو و کم هزینه و آسان ساخت و تزیین درخت کریسمس آشنا شوید.

13 ایده تزئین درخت کریسمس کم هزینه و آسان

مراحل تزئینات درخت کریسمس

یکی از آداب و رسوم مراسم کریسمس تزیین درخت کریسمس است. اگر قصد دارید کریسمس سال جاری یک درخت بی نظیر با طراحی خاص و خلاقانه طراحی کنید، ضروری است تا ابتدا در خصوص بعضی فاکتورها تصمیم گیری کنید. در ادامه به مراحل تزئین درخت کریسمس اشاره شده است.

درخت کریسمس خود را انتخاب کنید

در اولین قدم از طراحی یک درخت کریسمس باید نوع و مقدار درخت کریسمس خود را تعیین کنید. برای این کار چند گزینه پیش روی شما واقع شده است. شما می توانید یک درخت کریسمس بزرگ سفارش دهید و درست مثل عکس ژورنال های خارجی آن را در گوشه ای در کنار شومینه خانه تان بگذارید و با یاری اعضای خانواده آن را تزئین کنید. می توانید به جای درخت کاج طبیعی بزرگ، از یک درختچه کوچک بهره ببرید.

به جای درست کردن درخت کریسمس با کاج، می توانید از درختچه های مصنوعی که در سایزها و مدل های مختلف در بازار یافت می شوند، بهره ببرید. هر چند که درخت های کریسمس آماده و تزئین شده نیز در بازار به فروش می رسد، اما همه مجذوب کنندهیت درخت کریسمس این است که آن را به سلیقه خودتان تزئین کنید. برای خرید درخت کریسمس به چند نکته توجه کنید:

اطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار

*درخت کریسمسی را انتخاب کنید که شکل مخروطی و زیبایی دارد.

*درختی که برای کریسمس خریداری می کنید، باید صاف و بدون خم شدن در گلدان خود قرار بگیرد.

*به تراکم برگ های درخت و بعلاوه رنگ و شادابی برگ ها توجه کنید.

رنگ تزئینات درخت کریسمس را انتخاب کنید

شما می توانید درخت کریسمس را به هر رنگی که دوست دارید، تزئین کنید. قبل از آغاز تزئینات باید انتخاب کنید که چه رنگی را برای آن در نظر دارید. آیا این رنگ با سایر لوازم دکوراسیون که در اطراف درخت قرار می گیرند، همخوانی دارد؟ معمولاً بهتر است برای تزئین درخت کریسمس از رنگ های آبی، نقره ای، قرمز، سبز، طلایی و برنزی استفاده گردد. اما به هر حال این موضوع کاملاً سلیقه ای است و شما می توانید هر رنگی را که دوست دارید، برای تزئین بهره ببرید.

لوازم مورد احتیاج برای تزئینات درخت کریسمس را آماده کنید

موضوع مهمی که روی ظاهر درخت کریسمس شما به شدت تأثیر می گذارد، نوع تزئیناتی است که برای آن استفاده می کنید. برای این کار ایده های زیادی وجود دارد. یکی از ایده های تزئین درخت کریسمس در خانه این است که از حباب های کریسمسی در کنار انواع آویزهای دست ساز و لوازم ظریف و عروسک های کوچک بهره ببرید.

آموزش ایده های تازه و مجذوب کننده تزئین درخت کریسمس در منزل

در این بخش می توانید با ایده های مجذوب کننده و تازه برای تزئین درخت کریسمس در خانه آشنا شوید.

1- ایده تزئین درخت کریسمس با عروسک های پارچه ای

برای تزئین درخت کاج طبیعی بزرگ می توانید از چندین عروسک پارچه ای با نماد کریسمس بهره ببرید. برای این کار حتی می توانید خودتان این عروسک ها را با نمد و پارچه بسازید. اگر در خانه فرزند کوچک دارید، به سراغ عروسک های او بروید و عروسک های کوچک با تم رنگی مشابه را برای تزئین درخت کریسمس بهره ببرید.

درست کردن بابانوئل های نمدی و آدم برفی با نمد نیز بسیار ساده است. تنها با کمی خلاقیت می توانید یک درخت کریسمس مصنوعی یا طبیعی خاص و مجذوب کننده طراحی کنید.

2- ایده تزئین درخت کریسمس با توپ پینگ پنگ

به جای خرید لوازم گران قیمت تزئینات کریسمس می توانید خودتان انواع آویزهای خاص را در خانه آماده کنید. برای درست کردن این کاردستی برای تزئین درخت کریسمس می توانید توپ های پینگ پنگ را به چسب آغشته کنید و آن ها را داخل اکلیل فرو ببرید. می توانید توپ ها را رنگ کنید و به درخت آویزان کنید.

ایده آسان تزئین کریسمس با توپ پینگ پنگ این است که با آن آدم برفی بسازید. برای این کار باید دو توپ را با چسب حرارتی روی هم بچسبانید. سپس با پارچه یا نمد قرمز برای آدم برفی تان کلاه و شال گردن درست کنید و برایش با ماژیک چشم و دهان بکشید. برای درست کردن بینی و دکمه ها هم می توانید از نمد بهره ببرید.

3- ایده تزئین درخت کریسمس با گل طبیعی

یک ایده تازه دیگر برای تزئین درخت کریسمس این است که از گل های طبیعی و رنگی برای طراحی درخت کریسمس بهره ببرید. برای این کار می توانید گل ها را با استفاده از سیم نازک گل سازی یا حتی بندهای کنفی و ریسه های رنگی به درخت کریسمس وصل کنید. برای این کار می توانید از چندین رنگ گل یا تنها یک رنگ خاص گل طبیعی بهره ببرید.

می توانید از این ایده برای تزئین درخت برای تولد نیز بهره ببرید. پیشنهاد می کنیم مقاله ایده های آسان و کم هزینه برگزاری جشن تولد را بخوانید.

4- تزئین درخت کریسمس با میوه کاج

میوه کاج یکی از مقرون به صرفه ترین و زیباترین چیزهایی است که می توانید با آن درخت کریسمس را تزئین کنید. برای این کار می توانید میوه درخت کاج را رنگ کنید یا آن را همان گونه با رنگ طبیعی در بخش های مختلف درخت آویزان کنید.

5- تزئین درخت کریسمس با روبان قرمز

یکی از برترین و مقرون به صرفه ترین لوازمی که باید برای تزئین درخت کریسمس تهیه کنید، روبان قرمز است. می توانید با روبان قرمز چند عدد پاپیون درست کنید و آن را در بخش های مختلف درخت بچسبانید. می توانید روبان را روی درخت بپیچانید و آویزان کنید و آن را تزئین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی آدمک زنجبیلی کریسمس

6- تزئین درخت کریسمس با استفاده از سکه

به عنوان مدل تزئین درخت کریسمس می توانید سکه های طلایی یا نقره ای را با استفاده از چسب حرارتی به بندهایی برای آویز بچسبانید و سپس آن ها را روی درخت کریسمس آویزان کنید.

7- ایده تزئین درخت کریسمس با ریسه

ریسه و چراغ های کوچک و رنگی برای تزئینات درخت کریسمس فوق العاده هستند. برای این کار می توانید ریسه را دور برگ های درخت بپیچانید و یا در صورت احتیاج با استفاده از سیم مفتولی نازک آن را به شاخه های درخت وصل کنید. سپس نور ریسه ها را روشن کنید و از تماشای درخت کریسمس نورانی تان لذت ببرید.

چگونه درخت کریسمس بسازیم؟

همواره مجبور نیستید درخت کریسمس را از بیرون بخرید. یکی از روش های خلاقانه تزئین درخت کریسمس این است که خودتان در خانه درخت کریسمس را درست کنید. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. در ادامه به مجذوب کننده ترین روش های درست کردن درخت کریسمس اشاره شده است.

1- با میوه کاج درخت کریسمس درست کنید

درخت کریسمس همواره نباید خیلی بزرگ و جاگیر باشد. شما می توانید با استفاده از میوه کاج یک درخت کریسمس دوست داشتنی و کوچک درست کنید و از آن برای تزئین دکوراسیون یا حتی میز شام شب کریسمس بهره ببرید. برای این کار می توانید میوه کاج را با گواش سبز رنگ کنید. سپس روی آن پوم پوم های رنگی بچسبانید.

برای زیباتر شدن این درخت دوست داشتنی می توانید یک ستاره طلایی با فوم اکلیلی درست کنید و آن را در قسمت بالای میوه کاج قرار دهید.

2- با استفاده از مهره و سیم مفتولی درخت کریسمس درست کنید

برای درست کردن درخت کریسمس با سیم مفتولی و مهره باید مهره ها را داخل سیم کنید. سپس آن را به صورت مارپیچی حالت دهید. می توانید درخت مهره ای تان را روی یک تکه چوب برش خورده بچسبانید و روی آن یک ستاره هم نصب کنید.

3- با لیمو ترش درخت کریسمس درست کنید

برای درست کردن یک درخت کریسمس رو میزی می توانید لیموها را به یاری یک سیم مفتولی یا چسب حرارتی به صورت هرمی داخل یک ظرف بچینید. سپس بین لیموها برگ سبز قرار دهید و این درخت لیمویی را برای تزئین روی میز بگذارید.

4- با رزماری درخت کریسمس درست کنید

برای این کار باید یک اسفنج داخل گلدان قرار دهید. سپس شاخه های رزماری را داخل آن فرو کنید. رزماری ها را طوری بچینید که شکل مخروطی به خود بگیرند. سپس داخل گلدان را با خاک یا خزه پر کنید. می توانید شاخه های رزماری را همچون درخت کریسمس با ریسه و آویزهای رنگی تزئین کنید.

5- با نمد درخت کریسمس درست کنید

اگر دستی بر هنر داشته باشید می توانید با استفاده از نمد یک درخت کریسمس بزرگ درست کنید و آن را با انواع آویزهای نمدی تزئین کنید. سپس درخت تان را در یک طرف خانه آویزان کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

6- از چوب برای ساخت درخت کریسمس بهره ببرید

روش های جالب زیادی برای درست کردن درخت کریسمس با استفاده از چوب وجود دارد. می توانید با استفاده از چوب یک درخت طراحی کنید و سپس آن را برای سال نوی میلادی تزئین کنید.

ایده های دیگر برای تزئینات درخت کریسمس

سخن پایانی

طراحی یک درخت کریسمس با وسایل کم هزینه و مقرون به صرفه یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توانید در خانه انجام دهید. در این مقاله سعی کردیم با ارائه چندین ایده برای تزئینات کریسمس به شما یاری کنیم تا درخت مجذوب کننده تری درست کنید. اما شما می توانید درخت کریسمس طبیعی یا مصنوعی را به هر روشی که دوست دارید و با استفاده از آویزهای مختلف تزئین کنید و در کنار آن عکس های به یاد ماندنی بگیرید.

منابع: ، ،

نوشته های مرتبط

روش ها و تکنیک های خرید به صرفه

انواع روش ها و نحوه تمیز کردن سیرابی در منزل با جوش شیرین، آسپرین و …

برترین روش های از بین بردن بوی زهم گوشت

پودر لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی؟

منبع: افق کوروش

به "13 ایده تزئین درخت کریسمس کم هزینه و آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 ایده تزئین درخت کریسمس کم هزینه و آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید