شمارش معکوس برای آزادسازی چهار کیلومتر از نوار ساحلی نوشهر

به گزارش عینکی متفکر، خبرنگاران/مازندران فرماندار نوشهر از برقراری شمارش معکوس برای آزادسازی نوار 4 کیلومتری در سواحل این شهرستان خبرداد.

شمارش معکوس برای آزادسازی چهار کیلومتر از نوار ساحلی نوشهر

علی شادمان در حاشیه بازدید از فرایند اجرای آزاد سازی سواحل حوزه شهری نوشهر در گفت وگو با خبرنگار عینکی متفکر اظهار کرد: از ابتدای سال 95 جرقه آزاد سازی سواحل نوشهر در داخل شهر از کپورچال تا بندر نوشهر در جلسه شورای تامین روشن شد و بعد از کارهای کارشناسی لازم با یاری دادستان نوشهر و منابع طبیعی و نیز با همکاری شهرداری عملیات اجرایی شروع شد.

وی اضافه نمود: بعد از کارشناسی لازم و بازدید میدانی با حضور شورای تامین شهرستان از سمت دریا، معین شد که تعداد مالکان راستا 4 کیلومتری 121 نفر هستند که اغلب آنها دارای سند بوده و به همین دلیل جلسات متعدد با مالکان برگزار گردید و چون بر طبق قانون هیچ شخصی حق تجاوز به حریم دریا را ندارد آنها نیز مجاب به عقب نشینی شدند.

فرماندار نوشهر با اشاره به تعامل خوب همه 121 مالک راستا آزادسازی گفت: با همت جمعی و همکاری خوبی که مالکان داشتند و نیز کوشش دستگاههایی چون دستگاه قضا، منابع طبیعی، شهرداری و اعضای شورای شهر، عملیات اجرایی طرح آزاد سازی از خرداد شروع شد و در حال حاضر در روزهای سرانجامی این طرح قرار داریم.

شادمان با بیان اینکه از زمان اجرای طرح تا به امروز حتی یک نفر نیز بازداشت نشده است، توضیح داد: با وجود آنکه ارزش ملکی بسیاری از این پلاک ها زیاد بوده است اما در اجرای قانون با ما همکاری داشتند و در این زمینه حتی یک شب هم کسی در بازداشت بسر نبرده است.

وی اعلام کرد: با وجود ساحل زیبایی که نوشهر دارد از سمت کپورچال میدان لتینگان تا بندر نوشهر، راه های دسترسی مردم به ساحل بسیار کم بود و حتی به 50 متر هم نمی رسید، اما با اتمام این طرح و ایجاد مبلمان زیبا، دسترسی مردم زیاد می گردد و در چند نقطه نیز پیش بینی لازم انجام شده است.

رئیس شورای تامین شهرستان نوشهر یادآور شد: کارهایی اجرایی پروژه به عهده شهرداری و شورای شهر گذاشته شد که بسیار پیروز عمل کردند و همه پیمانکاران و نیروهایی که بکار گرفته شد از نیروهای بومی منطقه بودند.

شادمان از آزاد سازی حدود 200 هزار متر از ساحل در اتمام طرح اطلاع داد و گفت: در سرانجام طرح با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی مبلمان زیبا، نورپردازی و فضای سبز درخور شان ایجاد می گردد که این منطقه مانند نگینی در منطقه خواهد درخشید.

وی اضافه نمود: بعد از اتمام طرح، این راستا یکی از نقاط زیبای گردشگری استان می گردد و گنجایش بیش از 40 هزار گردشگر و مسافر را دارد که می تواند تحول خوبی را از نظر مالی در منطقه ایجاد کند.

فرماندار نوشهر اظهار کرد: ارزش ریالی آزادسازی زیاد است و می توان با اطمینان گفت چنین آزاد سازی ساحلی در قبل و بعد از انقلاب اتفاق نیفتاده است.

شادمان ادامه داد: تا به امروز همه هزینه ها از منابع داخلی شهرداری و شورای شهر تامین شده است که جای تقدیر دارد و قرار است مدیریت راستا نیز در ادامه به شهرداری واگذار گردد.

وی توضیح داد: برای اجرای طرح و مبلمان آن طبق براوردهای اولیه که شده است به اعتباری بالغ بر 50 میلارد تومان احتیاج بوده که قرار است توسط بخش خصوصی، تامین و هزینه ای به دولت تحمیل نگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شمارش معکوس برای آزادسازی چهار کیلومتر از نوار ساحلی نوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش معکوس برای آزادسازی چهار کیلومتر از نوار ساحلی نوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید