فرانسه: درباره اقدام برجامی جدید ایران با شریکانمان گفت وگو می کنیم

به گزارش عینکی متفکر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در نشست خبری روز پنجشنبه از کوشش پاریس برای رایزنی با شریکان خود درباره گام سوم ایران برای کاستن از تعهدات خود ذیل برجام اطلاع داد.

فرانسه: درباره اقدام برجامی جدید ایران با شریکانمان گفت وگو می کنیم

به گزارش گروه بین الملل عینکی متفکر، دولت فرانسه امروز اعلام نموده درباره گام سوم ایران برای کاستن از تعهدات خود ذیل برجام با شریکان خود و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت وگو خواهد نمود.

آگنس وان در مول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز به عینکی متفکر گفت: ایران باید از انجام هر اقدامی که مطابق با تعهداتش نیست و ممکن است در کوشش ها برای تنش زدایی اخلال ایجاد کند، خودداری کند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران چهارشنبه شب در خاتمه نشست سران سه قوه بیان کرد که ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی را از روز آدینه (15 شهریورماه) بر خواهد داشت و در چارچوب آن سازمان انرژی اتمی باید هر آنچه کشور در زمینه تحقیق وتوسعه فناوری هسته ای احتیاج دارد، اقدام کند. (جزئیات بیشتر)

وی گفت: اقدامات ایران در چارچوب مقررات آژانس خواهد بود و مهلت 60 روزه دیگری پیش روی اروپاست و هر زمان به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات برجامی بر می گردیم.

آمریکا یکسال پیش علی رغم مخالفت های کشورهای طرف برجام و پایبندی ایران به تعهداتش، به صورت یکجانبه از توافق هسته ای خارج شد و به امید وادار کردن ایران به مذاکره مجدد بر سر توافقی جدید فشارها علیه تهران را افزایش داد.

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال صبر راهبردی را در دستور کار قرار داد. تهران در این مدت به طرف های توافق هسته ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می دادند، مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته ای عمل نمایند.

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه ای روز 18 اردیبهشت ماه به طرف های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف 60 روز به تعهدات خود در زمینه های نفتی و بانکی عمل ننمایند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

جمهوری اسلامی ایران تا کنون در دو گام از تعهدات خود کاسته و روز آدینه سومین گام را بر خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فرانسه: درباره اقدام برجامی جدید ایران با شریکانمان گفت وگو می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه: درباره اقدام برجامی جدید ایران با شریکانمان گفت وگو می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید